صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد شهر نبود، باغی بود که به‌خاطر وجود پیکر پاک امام‌رضا(ع) تبدیل به شهر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن منصوریان امروز، ۷ شهریور ۱۴۰۳، در مراسم اذن خدمت که در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مشهدالرضا یک هویت بیشتر ندارد و بنای این شهر با یک ستون استوار بوده و آن هم‌جواری با امام‌رضا(ع) است.

وی افزود: اینجا شهر نبود، باغی بود که به‌خاطر وجود پیکر پاک امام‌رضا(ع) تبدیل به شهر شد. هرکس به این ارض مقدس آمد، آمد که هم‌جوار، زائر و متوسل به امام‌رضا شود. یک شهروند در این شهر وجود دارد و آن هم امام‌رضا(ع) است. بانی این شهر امام‌رضاست. وقتی ما در روایت‌ها به زیارت امام‌رضا(ع) می‌رسیم، می‌بینیم زیارت ایشان از نظر ثواب از امام‌حسین(ع) بیشتر بوده و این نعمتی است که از آن غافل هستیم.

منصوریان با بیان اینکه مواجهه اهل‌بیت(ع) با امام‌رضا خاص است، عنوان کرد: پیامبر(ص) دو جا فرمودند پاره تن من، یکی برای حضرت‌زهرا(س) و یکی برای امام‌رضا(ع) بود. مقایسه ثواب زیارت امام‌رضا(ع) همیشه با ثواب حج بوده است. ما می‌توانستیم اینجا نباشیم، می‌توانستیم در شهر‌ها و کشور‌های دیگر باشیم، اما اینجا روبه‌روی امام‌رضا(ع) نشسته‌ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: امام‌رضا(ع) خادمین خود را تعیین و انتخاب کردند. از بین چند میلیارد انسان شما اینجا نشسته‌اید. قرار است اتفاقی بیفتد و با خدمت شما این خیر تسریع شده یا خیر بهتری به شما داده می‌شود. اهل‌بیت(ع) هیچ‌کس را بدهکار خود نمی‌گذارند و تسویه‌حساب می‌کنند.

وی اضافه کرد: هر کاری انجام می‌دهید، به نیت قربت انجام دهید. با این نیت که خادمی امام‌رضا(ع) را می‌کنم که جایی ثبت و ضبط می‌شود. امام‌رضا(ع) همه بلا‌ها را با خدمت‌های شما دفع می‌کند. موقعیت خود را ارج نهید و حساب‌وکتاب دنیا را نکنید. فقط‌وفقط به‌خاطر دِینی که به امام‌رضا(ع) دارید، این کار را انجام می‌دهید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.