صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از تحویل ۳۴۳ مصدوم و جان‌باخته از کشور عراق به قرارگاه‌های مرزی ایران توسط نیرو‌های عملیاتی هلال احمر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بابک محمودی در خصوص امدادرسانی تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال احمر به زائران اربعین حسینی در قرارگاه‌های مرزی کشور اظهار کرد: ۵۳ هزار و ۶۵۹ نفر از پانزدهم مرداد لغایت هفتم شهریور ۱۴۰۳، از خدمات امدادی هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی افزود: در این مدت ۳۴۳ نفر از این مراجعه‌کنندگان دچار مصدومیت شدند که ۳۰۳ نفر بیمار و ۴۰ نفر فوتی از کشور عراق به قرارگاه‌های مرزی هلال احمر ایران تحویل داده شدند و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافتند، در این بین ۳۶ نفر در سوانح ترافیکی مصدوم و همچنین ۱۹ نفر جان‌ باختند که این نفرات با استفاده از تجهیزات ست نجات رهاسازی شدند.

محمودی بیان کرد: ۱۱۶۵ نفر از زائران اربعین حسینی در محل توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در محل درمان سرپایی شدند، همچنین ۱۰۹ مورد عملیات امداد و نجات ترافیکی توسط نیرو‌های هلال احمر به ثبت رسید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: به ۱۷ هزار و ۳۰۱ نفر از زائران نیز اسکان اضطراری داده شد و ۲۴ هزار و ۳۳۳ نفر مراجعه‌کننده به قرارگاه‌های مرزی از خدمات سلامت‌محور نیرو‌های هلال احمر از جمله تست فشار خون و قند خون بهره‌مند شدند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.