صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در روز تعیین‌تکلیف نماینده مشهد در لیگ‌برتر والیبال، امتیاز کشتی مشهد به بجنورد منتقل شد.

به گزارش شهرآرانیوز، احوال ورزش خراسان‌رضوی درست شبیه هوای بهاری است. صبح با خبر خوش اتفاقی بیدار می‌شوید و ظهر به خبر تلخ رویدادی مکدر خواهید شد. گویی قرار نیست کام ورزش‌دوستان خراسان بیشتر از چند دقیقه یا ساعت شیرین باشد. دیروز ظهر بود که خبر انتقال قطعی امتیاز نیان‌الکترونیک به هلدینگ اقتصادی جدیدی که بنای تیم‌داری در والیبال استان را دارد، منتشر شد. مدیرکل ورزش‌وجوانان استان در این‌باره به شهرآراورزشی گفت که انتقال نهایی شده است و مشهد در لیگ‌برتر پیش‌رو با تیمی جدید به میدان خواهد رفت. این خبر خوش درحالی مطرح شد که شاید خود علیرضا تاج‌فیروز هم خبر نداشت درست در همان ساعات که از حل مشکل والیبال بر ورزش استان ذوق می‌کردیم، تیم کشتی لیگ‌برتری مشهد یک‌باره سر از بجنورد درآورد! خبر شوکه‌کننده‌‎ای که مؤید این واقعیت بود که گویا تیم کشتی آزاد صنایع غذایی معینی‌پور مشهد تصمیم گرفته است از استان خراسان‌شمالی و شهر بجنورد در لیگ‌برتر حاضر شود.

والیبال به ساحل آرامش رسید؟

کشمکش طولانی برای بازگرداندن نیان‌الکترونیک به تیم‌داری لیگ‌برتر والیبال سرانجام دیروز به پایان رسید و چمنیان به فروش امتیاز این تیم به باشگاه جدید رضایت داد. از چندی قبل و با اعلام اینکه نیان بنای تیم‌داری در لیگ‌برتر را ندارد، اضطرابی جامعه والیبال‌دوستان خراسانی را فراگرفت؛ نگرانی از اینکه آیا قرار است باز هم مشهد از لیگ‌برتر والیبال دور شود؟ از همان موقع بود که هیئت‌والیبال خراسان‌رضوی و رئیس آن، جبار قوچان‌نژاد، مدعی این بودند که هر طور شده است نیان را برمی‌گردانند و در سوی مقابل، علیرضا تاج‌فیروز و اداره‌کل ورزش‌وجوانان قید نیان را زده و به سراغ اسپانسر جدید رفته بودند. این روند طولانی سرانجام با جذب اسپانسر جدید و رضایت نیان برای فروش امتیازش به سود اداره‌کل ورزش‌وجوانان به پایان رسید و حالا والیبال مشهد در فصل پیش‌روی لیگ‌برتر با تیمی جدید به میدان خواهد رفت که قرار است به‌زودی از نامش رونمایی شود و هدایتش برعهده امیر حسینی است.

ناز کشتی یا اهداف انتخاباتی؟

در سوی مقابل، تیم کشتی آزاد صنایع غذایی معینی‌پور مشهد که قرار بود نماینده استان در لیگ‌برتر باشد، دیروز اعلام کرد که از استان خراسان‌شمالی در این رقابت‌ها به میدان می‌رود. حسینی، سرپرست این تیم، در گفتگو با شهرآراورزشی گفت: آقایان در هیئت‌کشتی استان وعده‌هایی به ما داده بودند که عملی نشد و مدیران مجموعه هم تصمیم گرفتند از خراسان‌شمالی در رقابت‌ها حاضر شویم. حسینی پس از این حرف‌ها بود که جزئیات بیشتر را به شنیدن از زبان قاسم فیلابی، پیشکسوت کشتی استان، موکول کرد. فیلابی در این‌باره به شهرآراورزشی گفت: تا جایی که من در جریانم، مدیران معینی‌پور از هیئت تقاضای کمک در بازی‌های میزبانی‌شان را داشتند؛ کمک‌هایی مثل دراختیار قراردادن سالن، خوابگاه و... که رئیس هیئت گفته است اگر این کمک‌ها را می‌خواهید، تیم را به استان دیگر ببرید! فیلابی بیان کرد: من در جلسه مدیران تیم با هیئت‌کشتی استان خراسان‌شمالی هستم. در آن جلسه شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان مجلس و فرماندار بجنورد هم بودند و همه‌شان به گروه صنایع غذایی معینی‌پور قول همکاری و حمایت دادند. طبیعی است که این تیم به استان خراسان‌شمالی برود. این همه درحالی است که روایت اسماعیل حسن‌زاده، رئیس هیئت‌کشتی، از این وقایع متفاوت است. او به شهرآراورزشی گفت: واقعیت آن است که آقایان از ما خواستند ۳ میلیارد برای کمک به تیم بدهیم و ما هم گفتیم اگر این مبلغ را خودمان بدهیم، چه نیازی به تیم‌داری شماست؟ اگر قرار است ما را به بازی بگیرند، اصلا این تیم را نمی‌خواهیم. البته سعی می‌کنیم نگذاریم این اتفاق بیفتد و تیم از مشهد برود. حسن‌زاده تصریح کرد: متأسفانه بی‌اخلاقی در ورزش استان بیداد می‌کند. البته بردن تیم از مشهد به بجنورد هم به این راحتی نیست و، چون ثبت باشگاه در مشهد بوده است، باید ما نامه اجازه خروج باشگاه از استان و تیم‌داری از استان دیگر را بدهیم. هاشم مختاری، دبیر هیئت کشتی، هم در این‌باره اظهار کرد: ما به آقایان گفتیم در حد سالن و اسکان و خوابگاه و کمک‌های پشتیبانی به باشگاه کمک خواهیم کرد، اما آقایان طلب ۳ میلیاردی از هیئت داشتند. می‌گفتند هیئت‌کشتی پول‌دار است و باید به ما کمک کند. به آقایان گفتیم استان خراسان‌شمالی به شما ۳ میلیارد می‌دهد؟ گفتند نه، ولی همین‌که شما کمک نمی‌کنید، ما به آنجا می‌رویم.

این همه درحالی است که برخی منابع نزدیک به هیئت مدعی هستند مدیران صنایع غذایی معینی‌پور برای هیئت آینده برنامه دارند و به‌دنبال تخریب نام این هیئت هستند تا شخص معینی‌پور بزرگ در انتخابات آینده رأی بیاورد.

واکنش جالب سرمربی مشهور

علیرضا رضایی، سرمربی نام‌آشنای تیم صنایع غذایی معینی‌پور، به این اتفاقات واکنش جالبی دارد. او که با تصور بستن تیمی مدعی برای قهرمانی به مشهد آمده بود، حالا در پاسخ به این سؤال شهرآراورزشی که آیا تیم از مشهد به بجنورد رفته است، با بی‌حوصلگی و کلافگی تمام گفت: من نمی‌دانم. ما الان در تهران هستیم و فردا بازی اولمان با تیم پانلاست. ولی واقعا نمی‌دانم هفته دوم باید در مشهد میزبان باشیم یا بجنورد! این را از مدیران و مسئولان بپرسید.

گویا رضایی هم از وضع به‌وجودآمده کلافه است و با این وضعیت مشخص نیست تکلیف تیم لیگ‌برتری مشهد چه خواهد شد. لیگ‌برتر کشتی آزاد از فردا آغاز خواهد شد و نماینده مشهد در هفته اول میهمان پانلای تهران است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.