صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تیم ملی فوتسال افغانستان ۲۴ شهریور در جام جهانی فوتسال به میدان خواهد رفت. ملی پوشان فوتسال افغانستان قبل از جام جهانی به تایلند می‌روند تا در مسابقات بین قاره‌ای شرکت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تیم ملی فوتسال افغانستان برای حضور در مسابقات بین قاره‌ای تایلند ۲۰۲۴ امروز تهران را به مقصد بانکوک ترک خواهد کرد.

ملی پوشان فوتسال افغانستان بلا فاصله بعد از این مسابقات بانکوک را به مقصد تاشکند ترک خواهند کرد تا برای مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ آماده شود.

برنامه بازی‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مسابقات بین قاره‌ای - تایلند ۲۰۲۴

افغانستان - گواتمالا

دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۴ به وقت کابل و ۱۳ به وقت تهران

کویت- افغانستان

سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۴ به وقت کابل و ۱۳ به وقت تهران

افغانستان- نیوزیلند

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۴ به وقت کابل و ۱۳ به وقت تهران

تایلند- افغانستان

جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ به وقت کابل و ۱۸ به وقت تهران

تیم ملی فوتسال افغانستان روز یکشنبه آخرین تمرین خود را در کمپ مشهد انجام داد.

این تیم با هدایت مجید مرتضایی سرمربی با سابقه ایرانی در هفته‌های گذشته به مراکش رفت و دو بازی تدارکاتی با این تیم برگزار کرد.
رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان از روز ۲۴ شهریور با حضور ۲۴ تیم آغاز می‌شود.

براساس تقویم جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴

افغانستان – آنگولا؛ یکشنبه ۲۵ شهریور

افغانستان – آرژانتین؛ چهارشنبه ۲۸ شهریور

افغانستان – اوکراین؛ شنبه ۳۱ شهریور

کاپیتان تیم ملی فوتسال افغانستان: هدف ما قهرمانی جهان است

سایت فیفا به بهانه حضور افغانستان در جام جهانی فوتسال گفت‌وگویی با مهدی نوروزی کاپیتان تیم ملی فوتسال انجام داده است.
نوروزی درباره صعود به جام جهانی فوتسال گفت: ما خوشحالیم که توانستیم خنده بر لبان مردم افغانستان بیاریم، مردم افغانستان لایق این خوشحالی هستند. بازی در جام جهانی فوتسال برای مردم افغانستان بسیار مهم است و ما با دعای مردم توانستیم به جام جهانی صعود کنیم.

اولین بازی افغانستان در جام جهانی برابر آنگولا است، این تیم نایب قهرمان جام ملت‌های آفریقا است و هلبر یکی از باهوشترین بازیکنان فوتسال را دارد. نوروزی گفت: سرمربی ما نه تنها هلبر، ستاره آنگولا، بلکه همه بازیکنان آن را زیر نظر داشت. بدون شک ما برنامه خاصی برای بازی مقابل آنگولا و شکست دادن آنها خواهیم داشت.

تیم آرژانتین که در دو جام جهانی فوتسال گذشته به مقام‌های اول و دوم دست یافته است، دومین حریف افغانستان خواهد بود. کاپیتان تیم ملی فوتسال افغانستان گفت: درست است که آرژانتین تیم بسیار خوبی دارد و یکی از مدعیان قهرمانی این جام جهانی است، اما هیچ تیمی به اندازه ما انگیزه ندارد. ما از این تیم نمی‌ترسیم و با هدف پیروزی به میدان خواهیم رفت.

نوروزی هدف بزرگ‌تری نیز دارد: هدف اول افغانستان صعود از مرحله گروهی است، اما هدف بزرگ‌تر ما قهرمانی در جام جهانی است. هر تیمی که به این جام جهانی راه یافته، تیم خوبی است و پیش‌بینی اینکه چه کسی جام را بالای سر خواهد برد دشوار است، اما من واقعاً به شانس افغانستان امیدوارم.

تیم شیران خراسان یک مزیت دیگر نیز دارد. افغانستان با ازبکستان هم‌مرز است و انتظار می‌رود که در این مسابقات حمایت پرشوری از سوی هواداران خود داشته باشد. نوروزی توضیح داد: ما همسایه هستیم. بسیاری از هموطنان ما در ازبکستان زندگی می‌کنند. ما انتظار داریم که هواداران زیادی ما را تشویق کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.