صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

روسای کل گمرکات ایران و ترکمنستان برای افزایش همکاری‌های گمرکی و حجم مبادلات تجاری بین دو کشور توافق کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و مقصد خدایقولیف همتای ترکمنی وی ظهر امروز در تهران به منظور گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف دیدار و گفتگو کردند.

رضوانی‌فر با اظهار خرسندی از افزایش حجم تجارت دو کشور از تبادل ۱.۴ میلیون تن کالا به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار در سال گذشته بین دو کشور خبر داد.

وی با اشاره به اینکه نشست‌های مشترک دوجانبه و مرزی نقش مؤثری در افزایش حجم مبادلات تجاری خواهد داشت، خواهان تعیین تقویم و تداوم برگزاری این نشست‌های مشترک شد.

رئیس کل گمرک ایران با تاکید بر ظرفیت مناسب و وجود ۴ مرز فعال بین دو کشور اظهار کرد: افزایش ظرفیت پذیرش کامیون، همکاری در جهت افزایش حجم مبادلات به ویژه در مرز سرخس، روانسازی صدور ویزا برای تجار، مبادله الکترونیک اسناد و افزایش ساعات کار در افزایش حجم مبادلات و تسهیل تجارت نقش مؤثری دارد.

مقصد خدایقولیف رئیس کل خدمات گمرکی ترکمنستان نیز در این دیدار ضمن استقبال از توسعه تبادلات تجاری طرفین در سال‌های اخیر، از رشد مبادلات تجاری کشورش با ایران خبر داد.

وی خواهان تبادل تجربیات و توسعه همکاری‌های آموزشی بین گمرکات دو کشور شد که مورد استقبال رئیس کل گمرک ایران قرار گرفت و گفت: مرز‌های دو کشور پتانسیل بالایی دارند و گمرک ترکمنستان برای شبانه‌روزی شدن ارائه خدمات در مرز سرخس آمادگی دارد.

بنابر این گزارش در این دیدار همچنین مقرر شد نشست‌های کارشناسی دو کشور ظرف ماه آینده برگزار شود.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.