صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: هدف ما در کمیته فرهنگ اجتماعی این است که در دهه پایانی صفر، از مبدأ تا مقصد زائر، همراهش باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین‌زاده در نشست قرارگاه مرکزی زائران دهه پایانی ماه صفر که امروز (۸ شهریور ۱۴۰۳) با حضور وزیر کشور و مقامات عالی استان، در محل استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، گزارشی از اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی و ایجاد فضای معنوی و فرهنگی در آستانه دهه آخر صفر ارائه کرد.

محمد حسین‌زاده اظهار کرد: هدف ما در کمیته فرهنگ اجتماعی این است که در دهه پایانی صفر، از مبدأ تا مقصد زائر، یعنی از زمانی که از خانه‌اش خارج می‌شود و در مسیر زیارت است، تا زمانی که به مشهد می‌رسد و زیارت می‌کند و مجدد به شهر خودش برمی‌گردد، همراهش باشیم. امروز شاهد بودید که در شهر، فضای معنوی و فرهنگی مشهود است.

وی ادامه داد: آستان قدس‌رضوی نیز برنامه متنوعی برای این ایام در نظر گرفته است. وزارت فرهنگ و ارشاد با ادارات خود در سایر استان‌ها مکاتباتی انجام داده است. افتخار ما این است که اکران‌های شهری محتوایی باشد که آستان قدس‌ رضوی تهیه کرده و ما آن طرح‌ها را برای دیگر استان‌ها ارسال کردیم. استقبال از زائران به صورت مستمر در محدوده‌های راه‌آهن، فرودگاه و ورودی‌های شهر انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی ادامه داد: سنت خوبی است که در بعضی هواپیما‌ها صلوات خاصه امام‌رضا‌(ع) پخش می‌شود. متأسفانه تمامی ایرلاین‌ها همکاری نمی‌کنند. ما انتظار داریم قطار‌ها و هواپیما‌هایی که به سمت مشهد می‌آیند، حداقل در این ایام خاص صلوات خاصه پخش کنند؛ زیرا این کار حال زائر را خوب و او را آماده زیارت می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.