صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی، ما بیشتر از سهمیه ابلاغی گاز مصرف کرده‌ایم.

الهام اسماعیلی _ شهرآرانیوز، محمدعلی شریفی، امروز پنجشنبه (۸ شهریور ۱۴۰۳) در بیست و پنجمین اجلاس دوره ششم شورای اسلامی خراسان رضوی در خصوص مدیریت شبکه‌های انرژی استان، اظهار کرد: در کشور دو مدیریت جدید ایجاد شده است که کل تولید و توزیع برق و گاز را رصد و بر این اساس، سهمیه‌ای روزانه برای نیروگاه‌ها مشخص می‌کنند. این سهمیه به صورت روزانه از طریق دیسکین ملی گاز به نیروگاه‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های گاز در استان خراسان رضوی گفت: تنها منبع گاز ما در شرق کشور، پالایشگاه سرخس است که ظرفیت محدودی برای تحویل گاز دارد. در زمستان‌ها با مشکلات جدی مواجه هستیم. این وضعیت در ابتدای سال گذشته نیز مطرح شد و گزارشی از آن ارائه کردیم.

رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه ما یک سبد انرژی در کشور داریم که شامل گاز، نفت کوره، و نفت گاز است و باید به گونه‌ای بین صنایع و نیروگاه‌ها توزیع شود که بحرانی ایجاد نشود افزود: در استان خراسان رضوی، ما بیشتر از سهمیه ابلاغی گاز مصرف کرده‌ایم، اما این کار را به دلیل بحران پیک برق انجام داده‌ایم. به طور متوسط، روزانه یک و نیم میلیون مترمکعب بیشتر از سهمیه تعیین‌شده برای نیروگاه‌ها مصرف می‌شود. نیروگاه فردوسی و نیروگاه‌های دیگر نیز بین یک تا سه میلیون مترمکعب بیشتر از سهمیه مصرف می‌کنند.ما در تلاشیم که این وضعیت را مدیریت کنیم و امیدواریم با همکاری و هماهنگی بیشتر، از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

پروژه‌های گازرسانی در خراسان رضوی با چالش‌های جدی مواجه‌اند

شریفی درباره وضعیت درخواست گازرسانی در استان گفت: مراحل مقدماتی برای پروژه گازرسانی به جغتای شکل گرفته است، اما به دلیل اینکه این مجموعه بزرگ است و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق برای آینده دارد، هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

وی افزود: ما با چالش‌هایی در زمینه گازرسانی به مناطق مختلف استان مواجه‌ایم. به عنوان مثال، پیمانکاران پروژه‌ها به دلیل حجم کم کار و توجیه‌پذیری اقتصادی، به مزایده‌ها علاقه‌مند نیستند، و این باعث شده تا دو بار مناقصه برای انتخاب پیمانکار تجدید شود.

رئیس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی در ادامه به مشکلات مربوط به حریم خط انتقال گاز در سرخس اشاره کرد و گفت: در این منطقه، به دلیل وجود خط انتقال گاز و محدودیت‌های حریم، امکان ایجاد تاسیسات جدید وجود ندارد و باید مستندات کاملی ارائه شود تا بتوان این موضوع را حل کرد.

شریفی همچنین به وضعیت گازرسانی در روستا‌ها اشاره و بیان کرد: ما در تلاش هستیم تا هیچ روستای بالای بیست خانوار در سطح استان بدون گاز نباشد. در سال گذشته، دو سوم مشترکین گاز استان مشمول تخفیف و پاداش صرفه‌جویی شدند، که این امر نشان‌دهنده اهمیت مدیریت مصرف گاز در استان است.

وی در پایان تاکید کرد که پروژه‌های گازرسانی با وجود تمامی چالش‌ها، با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری همه‌جانبه در حال پیشرفت هستند و از تمامی همکاران، رسانه‌ها و مشاورین برای همکاری‌هایشان قدردانی کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.