صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن قدردانی از همکاری مردم و دولت ایران با زائران افغانستانی اربعین حسینی اعلام کرد که نمایندگی‌های جمهوری اسلامی بیش از ۶۰ هزار ویزا برای زائران افغانستانی صادر کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای درباره اربعین حسینی از دولت‌های افغانستان، ایران و عراق قدردانی کرد.

شورای علمای شیعه افغانستان اربعین امسال را باشکوه‌تر و معنوی‌تر از سال گذشته خوانده که در فضایی امن برگزار شد.

در این بیانیه تاکید شده است که حضور چشمگیر مردم افغانستان در مراسم اربعین امسال به دلیل اشتیاق مسلمانان افغانستان است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «حکومت سرپرست افغانستان در مورد توزیع پاسپورت، تأمین امنیت و سهولت سفر، سفارت و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در صدور ویزا برای زائرین کمال همکاری را انجام دادند.»

بیانیه افزوده است که براساس گزارش‌های اولیه تاکنون بیش از ۶۰ هزار ویزا توسط نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان برای زوار اربعینی صادر شده است. افزون بر این ده‌ها هزار نفر از مهاجرین افغانستانی مقیم ایران از تسهیلات حضور در مراسم اربعین بهره‌مند شده‌اند.

شورای علمای شیعه افغانستان همچنین از همکاری‌های طالبان، ایران و عراق تشکر کرده و گفته است: «از همکاری‌های بی‌شائبه مسئولان حکومت سرپرست افغانستان، مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به خاطر فراهم نمودن زمینه حضور زائران مخلص کشور ما در مراسم باشکوه اربعین حسینی امسال، کمال قدردانی و تشکر را می‌نماید.»

شورای علمای شیعه افغانستان از جمهوری اسلامی خواسته است که مشکل عدم صدور ویزا برای آن عده از زائرانی که در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند؛ اما موفق به دریافت ویزا نشده‌اند، را حل کند.

گفتنی است که روز چهارشنبه ۷ شهریور با پایان زمان تعیین‌شده، صدور روادید دوبار ورود رایگان ایران برای زائران افغانستانی اربعین به اتمام رسید.

با وجود افزایش دوبرابری تقاضای ویزای ایران، جمهوری اسلامی امکان حضور اکثر متقاضیان افغانستانی در مراسم اربعین را تسهیل کرد و ۵ نمایندگی کنسولی ایران در کابل، قندهار، هرات، مزارشریف و جلال‌آباد با حداکثر ظرفیت به طور شبانه‌روزی به خدمت‌رسانی کردند که از آن جمله می‌توان به صدور ۶۶ هزار ویزا حتی بعد از اربعین، تسهیلات حمل و نقل و توافق با دولت عراق برای پذیرش زائران افغانستانی تا آخر صفر، اشاره کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.