صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: دولت اسلامی، دولت مقتدر در برابر دشمنان و بدخواهان است و اسلام و مسلمانان در آن عزت پیدا می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت شهدای دولت و یادبود شهدای خدمت که عصر امروز (۸ شهریورماه) در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به بیان ویژگی‌های حکمرانی مطلوب از نگاه اسلام پرداخت و گفت: از منظر قرآن کریم، حاکمیت انسان‌های صالح، آن حاکمیتی است که در آن نماز برپا می‌شود و متجلی می‌شود و در ابعاد مختلف جامعه دیده می‌شود. زکات در آن به درستی و در جای خود مصرف می‌شود. در این جامعه ضمن ترویج خوبیها، در برابر بدی‌ها عکس‌العمل نشان داده می‌شود.

وی در ادامه با بیان روایت «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِکَ وَ الْقَادَةِ فِی سَبِیلِکَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا کَرَامَةَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ» به بیان ویژگی‌های دولت کریمه و دولت مطلوب از نگاه امام معصوم (ع) پرداخت و گفت: دولت کریمه، دولتی است که اسلام مسلمانان در آن عزت پیدا می‌کنند. دولتی که عزیز و مقتدر در برابر بدخواهان است.

وی افزود: از سوی دیگر، نفاق در دولت کریمه دلیل و ضعیف است و راهی به آن ندارد. در این دولت، منافق نمی‌تواند سر بلند کند.
حجت‌الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: دولت کریمه، دولت دعوت‌کننده به خوبی‌ها دولتی است که در آت، مردم رهبر مسیر الهی می‌شوند و یاران حقیقی این دولت، رهبری جامعه را به سوی مسیر الهی بر عهده می‌گیرند. انسان‌های همراه چنین دولتی، به کرامت دنیا و آخرت می‌رسند؛ که همانا مقام رضای الهی است. کرامت نهایی در این مسیر نیز با شهادت محقق می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در ادامه به بیان خصوصیات اخلاقی شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی پرداخت و تاکید کرد: این عزیزان در پایان کار، مزد خدمت خود را گرفتند و به مقام اعلای شهادت نائل شدند. مقامی که شایسته آنها بود و کرامت نهایی خداوند در آن محقق شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.