صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد گفت: با توجه به افزایش زائر در مناطق زائرپذیر شهر مشهد، همه دستگاه ها پای کار هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف درباره خدمت رسانی به زائران در دهه آخر صفر تصریح کرد: برای خدمت رسانی به زائران در مشهد، از ماه‌ها قبل در مدیریت شهری برنامه ریزی کردیم؛ خدمت رسانی از سوی شهرداری مشهد، در ابتدا با اعزام هزار نفر از کارکنان به شهر نجف اشرف و نظافت زیر پای زائران حضرت علی(ع) و مرز چذابه آغاز شد و اکنون تمامی نیروها از کشور عراق بازگشتند و آماده هستیم تا به زائران در شهر مشهد خدمت رسانی کنیم.

به گفته شهردار مشهد، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی ستاد دهه آخر صفر، خدمت رسانی در مشهد همزمان با مراسم جاماندگان اربعین آغاز شد.

وی افزود: با توجه به اینکه روزهای پایانی ماه صفر با ایام تابستان تقارن پیدا کرده است، پیش‌بینی می‌شود که شاهد افزایش حضور زائران در مشهد باشیم و به همین منظور نیز از بدو ورود زائران به این شهر و در هشت مبادی ورودی شهر، آماده استقبال از زائران هستیم.

قلندر شریف یادآور شد: در کلیه مبادی ورودی شهر، ۴۰ خدمت متنوع از جمله پذیرایی، خدمات فرهنگی و... ارائه می‌شود و به گونه‌ای در ستاد برنامه ریزی کرده‌ایم که بتوانیم استقبال خوبی از زائران داشته باشیم.

وی افزود: تمامی نیروهای شهرداری مشهد از جمله در حوزه خدمات شهری به صورت سه شیفت و ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند؛ نظافت، شست‌وشو و رفت‌وروب معابر بافت پیرامون حرم مطهر در اولویت قرار دارد و سایر مناطق نیز در زمینه نظافت معین منطقه ثامن و بافت پیرامون حرم هستند.

شهردار مشهد الرضا افزود: ۵ هزار و ۸۰۰ نیرو در حوزه خدمات شهری به منظور خدمت رسانی با یکدیگر بسیج شده اند و نظافت به صورت مکانیزه خواهد بود و در مبادی ورودی شهر تا عمق ۱۰ کیلومتری نظافت انجام می‌شود؛ با توجه به افزایش زائر در مناطق زائرپذیر شهر مشهد، نیروهای آتش نشانی نیز به صورت ۲۴ ساعته در راستای ایمنی زائران فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل نیز، تمهیدات خوبی درنظر گرفته شده و ناوگان قطارشهری و اتوبوسرانی، در سه روز پایانی ماه صفر از ساعت ۶ صبح الی ۲۴ سرویس دهی خواهند داشت و در صورت افزایش تقاضا، ساعت سرویس دهی تمدید می‌شود.

شریف افزود: همچنین در پایان ماه صفر برای انتقال زائران به شهرهای دیگر، چندین سرویس اتوبوسرانی پیش‌بینی شده است.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.