صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بانوی مشهدی در خط آتش پاریس

  • کد خبر: ۲۴۸۱۹۱
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
تیرانداز ملی‌پوش مشهدی امروز در پاراالمپیک۲۰۲۴ به میدان می‌رود.

مژده رنگیان| به گزارش شهرآرانیوز، بانوی تیرانداز مشهدی در اولین حضورش در میدان بزرگ پاراالمپیک در کنار ملکه تپانچه جهان شلیک خواهد کرد و با بالاترین آرزوی ورزشی‌اش یعنی کسب مدال پاراالمپیک فقط یک گام فاصله دارد.

سرانجام بازی‌های پاراالمپیک آغاز شد و امروز ظهر مسابقات ماده تپانچه بادی ۱۰متر Sh ۱ برگزار می‌شود. نسرین شاهی و ساره جوانمردی، دو بانوی ملی‌پوش ایران، در مرحله مقدماتی باید رقابت کنند. جوانمردی یکی از چهره‌های پرافتخار کاروان ایران است که سه طلا و یک برنز پاراالمپیک را در کارنامه دارد. از این حیث کار شاهی سخت است، اما او پیش از این نشان داده بود که از جوانمردی نیز می‌تواند پیشی گیرد و باید دید شاهی در پاریس شگفتی‌های خود را تکمیل می‌کند یا نه.

نسرین شاهی، ملی‌پوش جوان مشهدی تیم پاراتیراندازی، متولد هجدهم خرداد۱۳۷۲ است که با وجود حضور کوتاه در پاراتیراندازی، عملکرد خوبی داشته و رکورد‌های درخورتوجهی به ثبت رسانده است. تیرانداز مشهدی دو سال پیش اولین بانوی ایران بود که سهمیه حضور در پاراالمپیک را به دست آورد. شاهی با کسب نشان نقره مسابقات جهانی امارات ۲۰۲۲ موفق شد جواز حضور در هفدهمین دوره بازی‌های پاراالمپیک را به‌دست آورد و در بازی‌های پاریس۲۰۲۴ نخستین‌بار رقابت در پاراالمپیک را تجربه می‌کند.

پیش از این دو مدال طلای جهانی نیز کسب کرده بود. او علاوه بر کسب سه نشان طلا از مسابقات قهرمانی جهان و جام‌جهانی در فاصله سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴، در مرحله نهایی رقابت‌های تپانچه بادی ۱۰متر بانوان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو نیز در رده چهارم قرار گرفت. او چهار ماه پیش بود که در سومین حضورش در مسابقات جهانی کره‌جنوبی بازهم طلایی شد و هت‌تریک کرد. 
در این روز‌ها و در پاراالمپیک پاریس جای بانوی قهرمان مشهدی در رشته تیروکمان نیز خالی است. راضیه شیرمحمدی که یکی از ملی‌پوشان قهرمان و پای ثابت پاراالمپیک بود، یک‌سال پیش از مسابقات توکیو و با وجود داشتن سهمیه، به‌دلیل ایست قلبی چشم از جهان بست و حالا جایش در این مسابقات خالی است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.