صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

 رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در بازارهای داخلی نیز تحت تاثیر افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و نوسان افزایشی نرخ ارز در بازار داخل، روندی صعودی طی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در طول هفته‌ای که گذشت بازارهای جهانی  همچنان نوسانات افزایشی و کاهشی را تجربه کرد اما در مجموع شاهد افزایش ۹ دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی بودیم که در حال حاضر نرخ ۲۵۲۲ دلار را ثبت کرده است.

 رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در بازارهای داخلی نیز تحت تاثیر افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و نوسان افزایشی نرخ ارز در بازار داخل، روندی صعودی طی کرد؛ بگونه‌ای که هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۶۱ هزار تومان افزایش به سه میلیون و ۶۳۸ تومان به ازای هر گرم رسید.

وی افزود: در بازار سکه هم روند قیمت‌ها نسبت به ابتدای هفته افزایش را رقم زده است. هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۹۰۰ هزار تومان افزایش ۴۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۵۰۰ هزار تومان افزایش  ۳۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. نیم سکه با ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۳۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز در آخرین معاملات پایانی هفته هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد که ۱۵۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته گران‌تر شد.  

این مقام صنفی در خصوص آخرین  وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه در طول هفته در مجموع ۳۰۰ هزار تومان رشد کرد.  در آخرین معاملات پایانی هفته در روز پنجشنبه هر قطعه سکه هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دارای حباب بود.

بذرافشان خاطرنشان کرد: بازار این هفته در مجموع یک بازار با سیر صعودی بود اما چندان شرایط متفاوتی به لحاظ تقاضا نداشت و عامل تقاضا تاثیری بر تغییر قیمت‌ها نداشت؛ بلکه صرفا نوسانات تحت تاثیر افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی و نوسانات افزایشی نرخ ارز در داخل بود.  

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، ‌برای هفته پیش‌رو پیش‌بینی کرد که باتوجه به ایام دهه آخر ماه صفر، روند بازار به همین روال باشد اما امیدوار هستیم که پس از این ایام، بازار و صنف طلا از حالت رکود خارج شود و به روال عادی خود بازگردد.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.