صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دو مدال نقره در نیمه شب گذشته به کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در جدول مدال‌ها اضافه شد!

به گزارش شهرآرانیوز، روز گذشته در حالی که نگاه همه علاقه‌مندان به پارالمپیک در ایران به استادیوم استادوفرانس شهر پاریس بود، دو پرتابگر ایرانی یعنی حامد امیری و ظفر ذاکر موفق به کسب مدال نشدند. با اینکه روی مدال این دو ورزشکار در ماده پرتاب وزنه حساب باز شده بود، اما یکی با عنوان چهارمی و دیگری با عنوان هفتمی به کار خود پایان دادند.

از سوی دیگر پرستو حبیبی بانوی پرتابگر ایران هم در پرتاب کلاب موفق به کسب مدال برنز شد تا تنها مدال‌آور روز دوم برای کاروان ایران لقب بگیرد.

اما در حالی که پرونده مسابقات بسته شده بود و در استادیوم استادوفرانس دیگر خبری از رقابت و توزیع مدال نبود، خبر رسید که هم برنز پرستو حبیبی تبدیل به نقره شده و هم ظفر ذاکر با پذیرش اعتراض ایران توانسته روی سکوی نایب قهرمانی پارالمپیک بایستد!

این اخبار که حوالی ساعت ۳ بامداد به وقت تهران مخابره شده بود، تعجب خیلی از اهالی ورزش را به دنبال داشت که چطور بعد از پایان رقابت‌ها مدال‌های غیرمنتظره‌ای برای کاروان ایران به ثبت رسیده است.

علی‌اصغر هادی‌زاده، سرپرست انجمن پارادوومیدانی، درباره اتفاقات رخ داده گفت: "ما در حین مسابقه پرتاب‌ها و همچنین تجهیزات رقبا را آنالیز می‌کنیم. به همین خاطر در رقابت پرتاب وزنه از نظر ما صندلی نفری که به مقام دوم رسید، دستکاری و از حالت استاندارد خارج شده بود. ما در فرصت قانونی که داشتیم به این موضوع اعتراض کردیم. یک اعتراض هم به نفر سوم داشتیم که روی نوع پرتاب آن بود. دقیقا پرتابی که منجر به مدال برنز شد، از نظر ما خطا بود. ما به موقع اعتراض خود را تقدیم کردیم و منتظر ماندیم تا فیلم پرتاب‌ها و تجهیزات را از نزدیک چک کنند. "

وی در ادامه عنوان کرد: "خدا را شکر با استدلال‌هایی که ما آورده بودیم، اعتراض ما را پذیرفتند و مورد قبول قرار دادند تا نتیجه به این شکل تغییر کند. ظفر ذاکر با این اتفاقات به مدال نقره پارالمپیک رسید و امروز هم مراسم اهدای مدال این رشته انجام شد. "

هادی‌زاده، اما هنوز از تبدیل شدن مدال برنز پرستو حبیبی به نقره اطمینان ندارد و می‌گوید: "در خصوص پرستو حبیبی ما خیلی مطلع نیستیم که چه اتفاقی رخ داده است، چون ما اعتراضی نکردیم و نمی‌دانیم کدام کشور اعتراض کرده است. به هر حال گویا روی عملکرد نفر دوم اعتراض صورت گرفته است. البته هنوز نتیجه نهایی این رشته مشخص نیست و منتظر هستیم تا مراسم اهدای مدال انجام شود تا مطمئن شویم که پرستو حبیبی به مدال نقره می‌رسد. "

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.