صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون فرهنگی‌و‌اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌رضوی از خدمت‌رسانی بیش از ۴۰۰ مسجد مشهد در دهه‌ آخر ماه‌ صفر به زائران حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام امیرحسین احمدنیا در تشریح برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان برای میزبانی از زائران دهه پایانی ماه صفر با اشاره به تشکیل قرارگاه هم‌محله‌ای امام‌رضا(ع) با هدف ارتقای فرهنگ میزبانی از زائران حرم مطهر رضوی و سامان‌دهی ظرفیت‌های موجود برای میزبانی از زائران گفت: خدمت‌رسانی مساجد به زائران با مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین آغاز شد و بیش از ۲۰ مسجد، خدمات خود را به حاضران در این مراسم ارائه کردند.

وی افزود: سال گذشته با همت ۳۱۲ مسجد و بیش از ۵۰۰ منزل شهروندان و همسایه‌های امام مهربانی‌ها، از بیش از ۲۷۴ هزار نفرشب در موضوع اسکان و بیش از ۷۳۲ هزار نفر در موضوع اطعام زائران، پذیرایی شد و بیش از ۳ هزار نفر در قالب خادم، توفیق خدمت به زائران را پیدا کردند. در سال جاری شاهد افزایش حداقل ۲۰ درصدی ظرفیت اسکان خواهیم بود و حداقل ۴۰۰ مسجد با ظرفیت ۱۰۰ هزار نفر در شبانه‌روز، میزبان زائران هستند.

حجت‌الاسلام احمدنیا با بیان اینکه خدمت به زائران به شیوه‌های مختلف اسکان، اطعام، حمل‌ونقل و ارائه خدمات رایگان به زائران و موکب‌داری صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، در مساجد میزبان زائرانی خواهیم بود که در قالب فردی، خانوادگی یا گروه‌های کمتر از ۲۵ نفر به مشهد سفر می‌کنند. تاکنون بیش از ۳۷ هزار نفر برای استفاده از خدمات اسکان در سامانه هم‌محله‌ای امام‌رضا(ع) ثبت‌نام کرده‌اند که ۳۳ هزار نفر از آنان در بدو ورود به مشهد، به اماکن اسکان معرفی شده‌اند.

وی افزود: سامانه «هم‌محله‌ای امام‌رضا(ع)» از طریق شماره تلفن ۳۲۰۱۲۰۴۰-۰۵۱ و پایگاه zaer.masjedona.ir به صورت شبانه‌روزی آمادگی دارد که ضمن ارائه خدمات به زائران، از ظرفیت مجاورانی که امکان پذیرایی از زائران را دارند، استفاده کند. از همه مجاوران حرم مطهر رضوی هم که امکان پذیرایی و اسکان زائران را دارند، دعوت می‌کنیم ضمن ارتباط با قرارگاه، در این امر سهیم شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.