صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تیم کشتی آزاد معینی‌پور از استان خارج شده و با نام بجنورد در لیگ‌برتر کشتی به میدان رفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، رقابت‌های هفته نخست لیگ‌برتر کشتی آزاد برگزار شد و تیم کشتی آزاد صنایع غذایی معینی‌پور درحالی توانست در گام نخست ۸ بر ۲ از سد پانلای تهران بگذرد که انتقال این تیم از مشهد به بجنورد در آخرین ساعات پیش از شروع مسابقات، حاشیه‌های زیادی به همراه داشت. اینکه چرا تیم صنایع غذایی معینی‌پور مشهد از استان خراسان‌رضوی خارج شد و از استان دیگری در رقابت‌ها شرکت کرد، مسئله‌ای است که باید به زوایای مختلف آن پرداخت؛ تیمی که پارسال هم تا روز‌های پایانی پیش از شروع لیگ‌برتر به مدیران کشتی استان وعده تیم‌داری داده بود، اما لحظه آخر دست کشتی استان را در پوست گردو گذاشت و از تیم‌داری انصراف داد.

حمایت یا خواسته ۳ میلیاردی؟

پس از انتشار خبر انتقال تیم صنایع غذایی معینی‌پور از مشهد به بجنورد، سرپرست این تیم دلیل اصلی این انتقال را عمل‌نکردن مسئولان کشتی استان به تعهداتشان در قبال تیم دانست. حسینی آن‌موقع اعلام کرد آقایان به ما وعده حمایت دادند، اما وقتی از آنها خواستیم تا سالن و خوابگاه برای میزبانی‌هایمان در اختیارمان بگذارند، گفتند نمی‌توانیم و اگر نمی‌خواهید تیم را از استان ببرید. البته مدیران کشتی استان خیلی زود این ادعا را تکذیب کردند و مدعی شدند نمایندگان این باشگاه از آن‌‎ها پول میلیاردی طلب کرده‌اند. گویا باشگاه معینی‌پور که با وعده کمک هیئت‌کشتی پا به میدان گذاشته، از هیئت خواسته است تا به‌عنوان کمک ۳ میلیارد تومان به آنها بدهند؛ پولی که اگر قرار بود هیئت آن را تأمین کند، بی‌تردید نیازی به اسپانسر نبود و خود هیئت می‌توانست در لیگ‌برتر تیم‌داری کند.

واقعیت‌های یک حمایت واقعی

مدیران باشگاه معینی‌پور درحالی صحبت از حمایت می‌کنند که هنوز در ورزش استان مسئله حمایت از تیم‌داری بخش خصوصی به‌درستی جا نیفتاده است؛ چنان‌که گاهی که بخش خصوصی در یک رشته ورزشی تیم‌داری می‌کند، خواسته‌‎های عجیب‌وغریبی از مسئولان آن رشته ورزشی دارد و با موافقت‌نکردن آنها پا پس می‌کشند. واقعیت آن است که حمایت‌های کلان مادی با نفس ورود بخش خصوصی به تیم‌داری در رشته‌های مختلف ورزشی مغایرت دارد. زیرا اگر قرار باشد هیئت یا اداره کل نیمی از بودجه باشگاهی را برای تیم‌داری در لیگ بدهد، پس دیگر چه نیازی به تیم‌داری بخش خصوصی است؟! این مسئله برای بخش خصوصی به‌درستی جا نیفتاده است. شاید به همین دلیل است که تیم صنایع غذایی معینی‌پور هم پس از موافقت‌نکردن هیئت کشتی با پرداخت پول میلیاردی، از تیم‌داری در استان پا پس کشید و از استان دیگری در مسابقات شرکت کرد.

زمزمه‌های بازی سیاست در ورزش

در این میان برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیران باشگاه صنایع غذایی معینی‌پور خیز بلندی برای آینده کشتی استان برداشته‌اند؛ چنان‌که آنها از همین حالا می‌خواهند تیم اجرایی خود را برای هیئت آینده بچینند و با حضور مؤثر در ورزش استان، در آینده برای ریاست هیئت پا پیش بگذارند. با این همه، در سوی مقابل، هیئت کشتی استان هم مقاومت‌های جدی در راه بروز این اتفاق دارد و همین موضوع میدان کشتی خراسان‌رضوی را به میدان جنگی تمام‌عیار بدل کرده است. حالا باید منتظر نشست و دید در این کشمکش، دست آخر چه بر سر کشتی خراسان‌رضوی خواهد آمد. شاید لازم باشد مدیرکل ورزش‌وجوانان استان خراسان‌رضوی همین امروز به ماجرای اختلافات تیم کشتی آزاد معینی‌پور و هیئت کشتی استان وارد شود و چندوچون و دلایل انتقال بی‌سروصدای این امتیاز را جویا شود و با خاطیان برخورد درست و به‌موقعی داشته باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.