صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نمایشگاه عکس «آرام جان» در مشهد افتتاح شد+ویدئو

  • کد خبر: ۲۴۸۴۱۹
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
دومین نمایشگاه عکس خادم‌یاران رسانه‌ای امام رضا (ع) با عنوان نمایشگاه عکس «آرام جان» در مشهد افتتاح شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با دهه پایانی ماه صفر و ورود زائران پیاده حرم مطهر رضوی به مشهد، دومین نمایشگاه عکس خادم‌یاران رسانه‌ای امام رضا (ع) با عنوان نمایشگاه عکس «آرام جان» در نگارخانه رضوان موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی مشهد افتتاح شد.

نمایشگاهی مشتمل بر عکس‌های تعدادی از بانوان عکاس که تصاویری را از مراسم عزاداری ماه محرم در حرم مطهر رضوی و مراسم عزاداری به ثبت رسانده بودند.

این نمایشگاه، مشتمل بر آثاری از خانم‌ها: معصومه بختیاری، سیده اعظم سیدی‌زاده، مائده ابراهیم‌زاده، زهرا براتی، الهه فرسانی، مریم محمدزاده، حدیثه محمدگلی، فاطمه سادات کشمیری، زهرا سادات موسویان، نرجس شاکری، سیده محدثه حسینی فراش، مریم رحمانی، زینب بحرانی، فاطمه رحیمیان راد، مبینا علیپور، سارا یوسفی، کبری رضایی، فاطمه حسنی و آقای جواد احمدپور است.

تاثیر نگاه‌های زنانه در ثبت تصاویر

امیرمهدی حکیمی مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت: رسالت موسسه آفرینش‌های هنری، حمایت از هنر و هنرمندانی است که پیرامون حضرت رضا(ع) فعالیت می‌کنند.

وی نکته قابل توجه در آثار ارائه شده در این نمایشگاه را نگاه متفاوت زنانه در انتخاب سوژه‌ها و ثبت تصاویر دانست و افزود: تصاویری که بانوان عکاس با نگاه‌های زنانه از حرم مطهر ثبت کرده‌اند، تصاویری است که کمتر در عکس‌های دیده شده از حرم مطهر با نگاه‌های مردانه عکاسان وجود دارد. ضمن این که صبر و تحمل این عکاسان برای رسیدن به این تصویر و ثبت آن نیز قابل توجه است.

حکیمی ابراز امیدواری کرد که حضور متعدد عکاسان در فضای حرم مطهر ادامه داشته باشد و عکس‌های متفاوتی از حرم مطهر به ثبت برسد.

گفتنی است این نمایشگاه تا پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه از ساعت ۹ تا ۱۳ صبح و ساعت ۱۷ تا ۲۰ عصر در محل نگارخانه رضوان مشهد واقع در خیابان کوهسنگی ۱۷ آماده بازدید علاقمندان است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.