صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آماده باش ۴۹ هزار خادم در حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۲۴۸۴۴۳
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴
جانشین معاونت اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه ۴۹ هزار خادم به زائران خدمت رسانی می‌کنند، گفت: ۲۳ موکب در سطح شهر مشهد برای اسکان زائرین پیاده خدمتگزاری می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی رمضانی عصر شنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های حرم مطهر رضوی در دهه آخر صفر که امروز در رواق حضرت زهرا برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۴۹ هزار خادم در حوزه حرم مطهر، به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

جانشین معاونت اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با بیان اینکه بیش از ۱۱ پایگاه ما در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر حضور دارند، افزود: تقریباً روزانه بالغ بر ۷۰ هزار پذیرایی بین زائران پیاده توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ موکب پذیرایی هم در سطح شهر مشهد برای اسکان زائرین پیاده خدمتگزاری می‌کنند، افزود: همچنین امکان اسکان در یازده موکب در جاده‌های منتهی به مشهد نیز فراهم شده است.

رمضانی اظهار کرد: آئین خطبه خوانی شب شهادت حضرت رضا (ع) با حضور خدمه بارگاه مطهر حضرت رضا (ع) و خدمه حرم آستان قدس برگزار خواهد شد.

جانشین معاونت اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: مراسم آئینی خطبه خوانی نیز با ذکر مصیبت مداحان و سخنرانی تولیت محترم همراه است. در روز شهادت حضرت رضا (ع) و در شام شهادت خدمه بارگاه حضرت رضا (ع) از خیابان نواب و شارستان شهید شوشتری طی مسیر خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه پارکینگ‌های یک و سه برای اسکان و استراحت موقت زائران پیش‌بینی شده است، افزود: بعد از ۶۳ روز عزاداری، مراسم تعویض پوش پرچم و مراسم تعویض گل در سوم ربیع الاول روز شنبه صبح ساعت ۵ صبح خواهد بود. در سه ربیع الاول پرچم مشکی عوض و به رنگ سبز تغییر پیدا خواهد کرد.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.