صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حباب سکه در بازار چقدر است؟ (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۸۴۷۷
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
عضو هیات رئیسه کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران گفت: حباب سکه با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی ماه صفر و افزایش تقاضا با حدود ۳۰۰ هزار تومان رشد به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد کشتی آرای درباره قیمت طلا و سکه، گفت: در اواسط هفته گذشته قیمت جهانی طلا با افزایش همراه بود، در حالیکه در ابتدای هفته قیمت انس جهانی ۲ هزار و ۵۰۲ دلار بود این عدد تا روز پنجشنبه به ۲ هزار و ۵۲۴ دلار رسید، اما امروز مجددا انس جهانی به قیمت شنبه هفته گذشته یعنی ۲ هزار و ۵۰۳ دلار رسید و ۲۰ دلار با کاهش همراه شد.

وی با بیان اینکه تغییرات قیمت جهانی طلا و نرخ ارز موجب شد قیمت طلا و سکه با نوسانات افزایشی همراه باشد، ادامه داد: در حال حاضر که قیمت انس طلا ۲۵۰۳ دلار و نرخ دلار ۵۹۵۰۰ هزار تومان است، قیمت سکه طرح قدیم ۳۸ میلیون تومان و طرح جدید ۴۳ میلیون تومان و هر مثقال طلای آب شده ۱۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان است.

کشتی‌آرای اضافه کرد: حباب سکه با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی ماه صفر و افزایش تقاضا با حدود ۳۰۰ هزار تومان رشد به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. با توجه به تعطیلی روز‌های آینده و بسته بودن بازار‌های جهانی تا روز دوشنبه، پیش‌بینی می‌شود، قیمت طلا و سکه ظرف روز‌های آینده تغییری نداشته باشد در واقع این هفته تغییرات چندانی درباره قیمت‌ها نخواهیم داشت و در بازار به دلیل تعادل بازار در عرضه و تقاضا شاهد ثبات نسبی هستیم.

وی درباره اینکه خریداران طلا چگونه باید از اصالت طلای خریداری شده آگاه شوند، بیان کرد: مردم باید با واحد‌هایی داد و ستد کنند که دارای جواز کسب باشند و طبق دستور اداره اماکن و قانون اداره اماکن تمامی واحد‌های صنفی باید جواز کسب خود را در دید مشتری قرار دهند همچنین فاکتوری که به خریدار طلا داده می‌شود باید ۴ مشخصه داشته باشد؛ اسم، شماره تلفن و آدرس باید در فاکتور قید شوند از سوی دیگر باید میزان وزن طلا به همراه مشخصات یعنی کد استاندارد و ریز قیمت در فاکتور درج شود علاوه بر این مولفه‌ها نرخ روز طلا نیز باید در فاکتور قید شود، اگر فاکتور این مشخصات را داشته باشد، مردم می‌توانند مطمئن باشند که طلای خریداری شده از نظر وزن و عیار مشکلی ندارد، زیرا اگر به مشکلی برخورد کند، قابل رسیدگی است. 

منبع: خانه ملت

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.