صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازار سرشور مشهد یکی از بازار‌های قدیمی در بافت منطقه ثامن می‌باشد که واحد‌های صنفی زیادی در آن مشغول عرضه سوغات و مایحتاج زائر و از نقاط پر تردد می‌باشد و در همین راستا زیر نظارت بیشتر بازرسان اصناف می باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، در آستانه شهادت امام رضا (ع) و حضور گسترده زائران در شهر مشهد، منطقه ثامن مشهد یکی از نقاط پر تراکم حضور زائران برای تشرف به حرم مطهر رضوی می‌باشد. بازار سرشور مشهد یکی از بازار‌های قدیمی در بافت منطقه ثامن می‌باشد که واحد‌های صنفی زیادی در آن مشغول عرضه سوغات و مایحتاج زائر و از نقاط پر تردد می‌باشد.

در گزارش میدانی امروز شهرآرانیوز به همراه تیم بازرسی اصناف از این بازار از عرضه زعفران تقلبی تا گران فروشی و کم فروشی در برخی اقلام مثل نان، عطر، آجیل و خشکبار و صنف عکاسی به چشم می‌خورد که علی رغم بازرسی‌های متعدد همچنان برخی واحد‌های صنفی تخلف را دارند.

محسن صیادی، مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی در بازدید از واحد‌های صنفی منطقه سرشور مشهد به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: مدیریت بازرسی و نظارت اصناف امسال برای روز‌های پایانی صفر تصمیماتی را اتخاذ کرده است. از ۸۰۰ واحد صنفی در منطقه ثامن اخذ تعهد نامه و نصب بنر داشتیم که ۲۳ قلم کالای اساسی را با قیمت مصوب و مندرج بروی کالا عرضه کنند.

وی افزود: در همین راستا ۳۴ واحد صنفی پروتئین تعهدنامه گرفتیم که گوشت قرمز گوساله وارداتی را با قیمت حداکثر ۲۹۹ هزار تومان، گوشت قرمز گوسفندی وارداتی را با قیمت ۴۶۵ هزار تومان و مرغ را با قیمت حداکثر مصوب عرضه کنند.

صیادی تصریح کرد: برای رفاه حال زائران و مجاوران در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی ۴ پایگاه به صورت ثابت که از ۲۵ مردادماه دایر هستند و ۴ پایگاه به صورت موقت که از یکم شهریور فعالیت می‌کنند دایر هستند که به تخلفات و شکایات زائران رسیدگی می‌کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی افزود: ۲۰ تیم بازرسی به صورت ۲۴ ساعته از ابتدای شهریور ماه از منطقه ثامن بازرسی‌ها را انجام می‌دهند. بر همین اساس از ابتدای مرداد ماه هزار و ۱۲۳ پرونده تعزیری علی رغم تذکرات کافی و وافر برای واحد‌های صنفی خیابان‌های منتهی به حرم رضوی تنظیم کردیم.

عکس‌هایی از بازار سرشور مشهد (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)

به گفته صیادی، روزانه گشت‌های مشترکی با اتحادیه‌های مرتبط با بحث زائرین و مجاورین در حریم رضوی برگزار می‌کنیم. امروز ۱۱ شهریور در بازرسی‌ها در محدوده سر شور ۴ گشت مشترک با اتحادیه‌های نانوایی، میوه تره بار و بحث زعفران و اجیل و خشکبار برگزار کردیم.

وی تاکید کرد: مدیریت بازرسی از اصناف این تقاضا را دارد، حتما درج قیمت و صدور فاکتور داشته باشند. همچنین واحد‌های صنفی ملزم هستند فاکتور‌های خرید خود را برای سهولت امر بازرسی در واحد صنفی نگه داری کنند و در حین بازرسی به بازرسان ما ارائه دهند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.