صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهرداری‌های مناطق مشهد، تمام امکانات خود را برای میزبانی از زائران بسیج کرده‌اند.

کاملان - ظهیری | شهرآرانیوز؛  روز‌های میزبانی از زائران دهه پایانی ماه صفر به اوج خود رسیده است. در این میان و در کنار تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان، مدیریت شهری مشهد در مناطق مختلف، خدمات و تدارکات گسترده‌ای را فراهم آورده است تا خاطره میزبانی باشکوهی برای زائران این ایام به یادگار بماند و میزبانی مشهدی‌ها نیز همانند دیگر سال‌ها در یاد‌ها ماندگار شود.

اجرای طرح زائران بارانی

حسین عبدا... زاده
شهردار منطقه ۱

معابر شاخص و پرتردد سطح منطقه با بیش از ۳۰۰۰ مترطول پارچه سیاه ستونی و ریسه و ۸۰۰ عدد پرچم بی‌آرتی مشکی و قرمز، سیاه‌پوش و فضاآرایی شده است. آماده‌سازی سالن شهید محرابی برای اسکان شبی ۲۰۰ نفر زائر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و زیست عفیفانه با موضوع سفیران خورشید با محوریت ترویج عفاف و حجاب، حسینیه کودک و نوجوان، برپایی پنج کارگاه عفاف و حجاب با مشارکت مساجد محوری منتخب محلات منطقه، اجرای طرح زائران بارانی با موضوع ایجاد تسهیل در امر زیارت بارگاه منور ثامن الحجج (ع) از دیگر اقدامات این منطقه است.

ایجاد زیرساخت برای استقبال از زائران

سیدعلی حسینی
شهردار منطقه ۳

چهار سالن ورزشی شهید ناصری، یاس، رسالت و بهمن برای اسکان موقت و اضطراری زائران آماده شده است. در منطقه نیز مکان‌هایی برای اسکان زائران دهه پایانی ماه صفر به‌صورت مردمی فراهم‌شده است. در عرصه میدان شهدا و خیابان شهید هاشمی‌نژاد نیز از سوی تشکل‌های مردمی برای اسکان زائران با ظرفیت دو هزار نفر شب فراهم‌شده است. دوازده ایستگاه صلواتی هم در فاصله یک تا دو کیلومتر از ابتدای کمربندشمالی تا میدان امام حسین (ع) آماده خدمت‌رسانی به زائران امام‌رضا (ع) شده است. در دو مجموعه نزدیک به حرم مطهر رضوی نیز ۹۵ چشمه سرویس بهداشتی تعبیه شده است.

شهروندان منطقه؛ خادمان افتخاری دهه آخر صفر

محسن نعیمی‌مقدم
شهردار منطقه ۴

چهار مکان اسکان رایگان برای زائران در نظر گرفته شده است؛ سالن ورزشی بسیج در شهید بابانظر ۳۷، سالن ورزشی بهشت در نبش نبوت ۴۴، سالن ورزشی ارم در پنجتن ۴۵ و سالن ورزشی آرامش در پنجتن ۵۵ با تمام امکانات رفاهی آماده میزبانی از زائران است. با اجرای طرح «خادم افتخاری» شهروندان منطقه ۴ به رسم میزبانی با ثبت‌نام در طرح خادمین افتخاری از زائران پیاده در حوزه‌های مختلفی همچون حمل‌ونقل، پذیرایی، تأسیسات، انتظامات، بهداشت و درمان، تنظیف و امور فرهنگی و هنری استقبال خواهند کرد. ۳۲۵ نفر نیروی خدماتی پاکبان و ۱۹ نیروی سدمعبر شهرداری این منطقه در سه روز پایانی ماه صفر در شیفت‌های کاری ۸ تا ۱۰ ساعته ارائه خدمات به زائران امام هشتم (ع) خواهند داشت.

بزرگ‌ترین موکب استقبال از زائران پیاده در منطقه ۷

مجید وحدتی پور 
شهردار منطقه‌۷

با توجه به حضور گسترده زائران پیاده در این نقطه ورودی شهر، بزرگ‌ترین موکب استقبال از زائران پیاده را در ابتدای آزادراه شهید سلیمانی به مساحت ۳ هزار مترمربع احداث کردیم که چهل غرفه مختلف دارد و می‌تواند روزانه میزبان ۴۵ هزار زائر پیاده باشد. پاک‌سازی جاده قدیم نیشابور به مشهد به عمق ۱۰ کیلومتر برای تردد بهتر زائران پیاده نیز انجام شده است. در این منطقه «قرارگاه جهادی خدمت دهه آخر صفر» نیز شکل گرفته است و بوستان ۱۰۰ هکتاری غدیر هم آماده پذیرایی از ۱۲ هزار نفر زائر است.

برپایی ۳۰۰ موکب در خیابان امام رضا (ع)

کاظم یزدان‌مهر 
شهردار منطقه‌۸

خیابان امام رضا (ع) یکی از مهم‌ترین معابر منتهی به حرم مطهر رضوی است که ۸۰ درصد از مراسم‌های مذهبی در آن برگزار می‌شود. در این خیابان ۳۰۰ موکب به زائران و مجاوران خدمت‌رسانی می‌کنند. با همکاری سازمان پایانه‌ها یک ایستگاه استقبال از زائر نیز در پایانه ایجاد شده است. همچنین ۶۰۰ پاکبان با ۲۵ دستگاه خودرو به صورت سه شیفت در خیابان امام رضا (ع) مشغول رفت‌وروب هستند.

در این خیابان همچنین ۴۶ شیر وضوخانه و ۲۲ آب‌سردکن و سقاخانه جانمایی و نصب شده است و در کنار آن و در سطح منطقه ۲۴۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۲ هزار جای پارک موقت پیش‌بینی کرده‌ایم. امکان اسکان اضطراری برای ۶ هزار نفر نیز در سالن عماد مغنیه و پارک جهان‌شهر مهیا شده است. پیش از آغاز ماه محرم و صفر، معابر منتهی به حرم مطهر رضوی نیز لکه‌گیری و آسفالت شد که شاخص‌ترین معبر بولوار شهید نامجو بود.

پشتیبانی کامل از مناطق میزبان زائران

سعید حسینقلی‌زاده‌مقدم 
شهردار منطقه ۹

اعزام دو خودروی حمل پسماند برای پشتیبانی به منطقه ۸ در محدوده حرم مطهر، اعزام ۸۰ نفر نیروی پاکبان و ۴ نفر سرکارگر و ۲ ناظر خدمات شهری در دو شیفت از ساعت ۶ صبح تا ۲۰ و اعزام دو اکیپ سدمعبر به این منطقه آغاز شده است. همچنین از روز ۹ تا ۱۱ شهریورماه چهل نفر نیروی پاکبان، دو سرکارگر و دو ناظر خدمات شهری برای پاک‌سازی مبادی ورودی شهر در محور جاده جدید قوچان- از سه راه فردوسی تا ۵ کیلومتر بعد آن به همراه سه خودروی حمل پسماند به این محور اعزام شده‌اند.

استقبال از زائران پیاده و سواره

وحید برجسته نژاد 
شهردار منطقه ۱۰

در دو نقطه از زائران پیاده و سواره استقبال می‌کنیم. ایستگاه استقبال از زائر سواره در ورودی غربی مشهد و در کنار بیمارستان طالقانی و ایستگاهی در حدفاصل پیامبراعظم (ص) یک و میدان قائم (عج) برای زائران پیاده پذیرایی خواهیم کرد و خدمات فرهنگی، استراحت، تعمیر موبایل و اقدامات درمانی و... ارائه می‌شود. در سطح منطقه نیز ۵۰۰ عدد پرده ستونی و بیرق عزا، ۱۸۴ پرده عزا بر روی پایه پرچم‌های مرتفع و ۳۰۰ بنر مناسبتی آویز هم در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) و بولوار امام علی (ع) میادین و بولوار‌های منطقه نصب شده است.

منطقه ۱۱ معین منطقه ثامن در خدمات‌رسانی

مهدی عرفانیان
شهردار منطقه ۱۱

سه سالن ورزشی گلسا، مادر و کودک، امید و زندگی برای اسکان اضطراری زائران دهه پایانی ماه صفر آماده شده است. چهل نفر از نیرو‌های پاکبان این منطقه نیز به منطقه ثامن اعزام شده است. همچنین ۴۰ نفر دیگر از نیرو‌های پاکبان این منطقه به همراه ماشین‌آلات خدمات شهری منطقه به مسیر ورودی زائران پیاده در مسیر جاده قوچان در راستای پاک‌سازی این مسیر اعزام شده‌اند. در مجموع و در ایام پیش‌رو شهرداری منطقه ۱۱ به عنوان معین نیرو‌های خود را به منطقه ثامن اعزام خواهد کرد.

ایجاد موکب در سه‌راه شاهنامه

مهدی خداشناس
شهردار منطقه ۱۲

از دو مسیر بزرگراه پیامبراعظم (ص) و جاده قدیم قوچان، میزبان زائران پیاده و سواره هستیم و با همکاری بنیاد فرهنگی شهدای شاهنامه، موکبی برای پذیرایی از زائران در سه‌راه شاهنامه در مساحتی حدود ۲ هزار مترمربع جانمایی و ایجاد شده است که ۲۴ نوع خدمات مختلف به زائران ارائه می‌کند. پاک‌سازی مسیر زائران پیاده به عمق ۱۰ کیلومتر نیز انجام شده است. سه‌راه فردوسی، جاده قدیم قوچان و امتداد بولوار توس و جاده جدید مشهد – قوچان از ورودی بزرگراه پیامبر اعظم (ص) تا عمق ۱۰ کیلومتری برای پذیرایی بهتر از زائران کاملا پاک‌سازی شده است.

پیش‌بینی ۱۱۶۰۰ اسکان موقت در منطقه ثامن

حجت‌ا... قاسمی
سرپرست شهرداری منطقه ثامن

در این منطقه ۸۵۵ چشمه سرویس بهداشتی پیش‌بینی و نصب شده است، همچنین بیش از ۷۰۵۰ پارکینگ در دل منطقه و اطراف آن آماده‌سازی شده است. ۱۰ جایگاه عرضه ارزاق عمومی پیش‌بینی شده و هفت جایگاه نانوایی در نزدیک حرم مطهر رضوی احداث شده است، ضمن اینکه بیش از ۱۱۶۰۰ نفر اسکان موقت با همکاری بنیاد کرامت رضوی در ابتدای ره‌باغ رضوان، سالن ورزشی وحدت، خیابان شهید حاجی حسنی کارگر ۴، نبش شهید شوشتری ۳ و وحدت یک تدارک دیده شده است. ۱۶۳ موکب پذیرایی به وسیله هیئات مذهبی و تشکل‌های مردمی در منطقه برپا شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.