صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همزمان با ایام رحلت جانگداز حضرت پیامبر اکرم (ص) و شهادت مظلومانه حضرت امام حسن مجتبی (ع)، مراسم عزاداری و سوگواری در حرم مطهر رضوی در حال برپایی است.

به گزارش شهرآرانیوز، حرم مطهر رضوی به این مناسبت میزبان برنامه‌های متنوعی است؛ در شب رحلت جانسوز پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) حرم مطهر رضوی مملو از زائران و مجاورانی بود که با دل‌هایی مالامال از حزن و اندوه به این بارگاه نورانی آمده بودند تا با تسلیت و تعزیت این مصائب عُظمی مرهمی بر دل داغدار ولی نعمتشان علی بن موسی الرضا (ع) بگذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا صادقی واعظ سخنران مراسم در این ویژه برنامه به بیان برخی از ویژگی‌های پیامبر خاتم پرداخت و گفت: اسلام دین علم و آگاهی است و تمام تلاش پیامبر اکرم (ص) این بود که تا مسلمانان یک زندگی آگاهانه داشته باشند.

وی تصریح کرد: از منظر رسول اکرم (ص) بالاترین و برترین ایمان را کسی دارد، که دارای بیشترین میزان آگاهی است. هرچند خواندن نماز، روزه گرفتن، قرائت قرآن و انجام دیگر اعمال عبادی از اهمیت بسیاری برخوردار است ولی کسب آگاهی از همه مهمتر است چرا که آگاهی مسیر زندگی را روشن می‌کند و عامل رشد است.

این کارشناس دینی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز پیامبر (ص) که در قرآن کریم نیز چندین بار به این نکته اشاره شده اخلاق‌مداری است. تعداد کسانی که به واسطه اخلاق نیکو و حسنه پیامبر (ص) جذب دین مبین اسلام شدند بسیار بیشتر از افرادی است که در جنگ‌ها به این دین گرویدند.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام دین اخلاق و مهرورزی است و شفاعت آخرت نیز در گرو اخلاق است. یعنی کسی که می‌خواهد در قیامت از شفاعت پیامبر (ص) بهره‌مند شود باید اخلاق نیکو داشته باشد. اخلاق نیکو موجب جلب رحمت الهی در محیط خانواده و جامعه می‌شود.

در این مراسم زائران و مجاوران سوگوار حرم مطهر رضوی دقایقی میهمان شعرخوانی شاعر آئینی شهر مشهد؛ حجت‌الاسلام سید حسین سیدی شدند که شعری پُر احساس و شنیدنی با موضوع رحلت جانسوز پیامبر اکرم سروده بود.

معراج مسلمین به غم و اشک مصطفی ست 
تقویم می‌رسد به غم آخر صفر، 
 غم‌های نا نوشته و ضجرآور صفر
گل می‌کند تمامی غم‌ها به سیل اشک. 
وقتی که می‌رسد به گل پرپر صفر
گویا خدای کربُ‌بلا وقت عاشقی.
غم ریخته ست در غم ساغر صفر

گفتنی است؛ مرثیه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) با نوای مداح و ذاکر اهل بیت (ع)؛ مجید بنی‌فاطمه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.