صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آغاز پروازهای حج عمره از ابتدای ماه ربیع‌الاول

  • کد خبر: ۲۴۸۷۰۲
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، به احتمال زیاد پروازهای حج عمره از ابتدای ماه ربیع‌الاول عملیاتی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «محمد محمدی‌بخش» با اشاره به پرواز‌های حج عمره، افزود: در این زمینه جلساتی با سازمان حج و زیارت برگزار شد و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز در حال اخذ مجوز‌های لازم است.

وی بیان داشت: زمان دقیق این عملیات از سوی سازمان حج و زیارت اعلام خواهد شد و به نظر می‌رسد می‌توانیم شاهد عملیاتی شدن پرواز‌ها در ماه ربیع الاول باشیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه‌داد: به این منظور مقدمات کار‌ها با سازمان هواپیمایی کشوری عربستان انجام شده است، پس از اخذ مجوز‌های کامل موضوع را به سازمان حج و زیارت ابلاغ می‌کنیم و سپس برنامه‌ریزی اعزام زائران انجام می‌شود.

صدور ۲ هزار مجوز پرواز به مشهدالرضا

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام پایانی ماه صفر، گفت: در این راستا بیش از ۲ هزار مجوز پرواز به مشهد مقدس صادر شده تا بتوانیم تعداد زیادی پرواز برنامه‌ای و فوق‌العاده از اقصی نقاط کشور به مشهدالرضا داشته باشیم.

محمدی‌بخش خاطرنشان‌کرد: با توجه به دور پایانی تعطیلات تابستانه، همچنین تعطیلات هفته جاری و دو مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) که با زیارت مخصوص آن حضرت همراه است، پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از پرواز‌ها به مشهد از سوی هموطنان و همچنین زائران خارجی شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: همه توان شرکت‌های هواپیمایی پس از خاتمه عملیات اربعین، بلافاصله و بدون وقفه به موضوع انتقال زائران حضرت امام رضا (ع) منتقل خواهد شد.

براساس این گزارش، پیش‌تر «غلامرضا رضایی» معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت اعلام کرده بود که بر اساس مذاکرات و پیگیری‌های مستمر برای از سرگیری اعزام زائران عمره مفرده، عربستان سعودی علاوه بر موافقت با از سرگیری این اعزام‌ها در سال ۱۴۰۳، مجوز پرواز برای هواپیمایی ایران ایر به مکه و مدینه را صادر کرده است.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مقدمات اعزام از سوی این سازمان انجام و در حال برنامه‌ریزی هستیم، گفت: به‌زودی فراخوان ثبت‌نام اعزام زائران عمره اعلام خواهد شد و متقاضیان می‌توانند با تکمیل فرم‌های مربوطه و واریز وجه اقدام به ثبت نام کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.