صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

توصیه‌های پلیس برای زائران پیاده حرم امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۲۴۸۷۴۲
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
جانشین فرمانده انتظامی استان توصیه‌هایی را در خصوص جلوگیری از سرقت در طول مسیر پیاده‌روی، به زائران پیاده مرقد حضرت ثامن‌الحجج(ع) ارائه کرد.  

سردار احمد نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با اشاره به راهپیمایی عظیم و حضور میلیونی زائران در ایام پایانی ماه صفر در مشهد مقدس، اظهار کرد: لازم است زوار حرم امام‌رضا(ع) به منظور پیشگیری از هرگونه سرقت و سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب، توصیه‌های پلیس را مدنظر قرار داده تا سودجویان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام بگذارند.

وی افزود: زائران عزیز در مسیر‌های منتهی به شهر مشهد از موکب‌های مسیر پیاده‌روی برای استراحت استفاده کرده یا حتی‌الامکان در کنار ایستگاه‌های امدادی و پلیس استراحت کنند و در اماکن خلوت و خارج از مسیر‌های اصلی استراحت نکنند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: از کوله و سایر اموال شخصی خود در مکان‌های شلوغ و عمومی و به‌خصوص در زمان استراحت مراقبت کنید و در هنگام وضوگرفتن، به اشخاص ناشناس برای نگهداری وجوه، اشیای قیمتی و کیف خود اعتماد نکنید.

سردار نگهبان با تأکید بر اینکه مراقب کیف‌زن‌هایی که از شما درخواست خردکردن پول می‌کنند، باشید، گفت: در صورت برخورد یا درگیری افراد، از جمع‌شدن و توقف در آن محل خودداری کرده و به محض احساس خطر، از خیابان‌های فرعی به اصلی تغییر مسیر داده و در محل پرتردد حرکت کنید.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی در ادامه، از زائران خواست طی مسیر، افراد سال‌خورده و کودکان را در اقامتگاه‌ها یا استراحتگاه‌ها تنها نگذارید و حتماً در مواجهه با افرادی که تحت عنوان مأمور قصد کنترل چک‌پول و اشیای خریداری‌شده شما را دارند، مراقب باشید.

وی با بیان اینکه رهاکردن موبایل در‌حال‌شارژ در موکب‌ها احتمال ربوده‌شدن آن را افزایش می‌دهد، گفت: مراقبت از مدارک هویتی و تلفن همراه یکی از مواردی است که زائران باید به آن توجه داشته باشند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.