صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل از آزادی هشتمین زندانی توسط خادمیاران رضوی آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس آذرپاد با اعلام این خبر اظهار کرد: خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل سرپرست جوان خانوار این شهرستان به عنوان هشتمین زندانی را با همکاری ستاد دیه کاشان و گذشت شاکی در پرداخت بخشی از بدهی همزمان با رحلت رسول مهرورزی، شهادت کریم آل طه و در آستانه شهادت امام مهربانی‌ها آزاد کردند.

وی با تاکید بر اینکه خادمیار کانون خدمت رضوی ثامن‌الحجج (ع) این شهرستان ارزش ریالی اطعام را در راستای تبیین فرهنگ بازگشت نان‌آور و سرپرست خانوار به کانون گرم خانواده برای آزادی این زندانی معسر هزینه کرد، گفت: این جوان ۳۵ ساله سرپرست خانوار به‌دلیل محکومیت بدهی مالی یا همان جرایم غیر عمد ناشی از کسب و کار ۸۲۵ میلیون ریالی مدت ۲ ماه در زندان بود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی، تعامل و همکاری همه جانبه پیگیری خادمیار رضوی شهرستان آران وبیدگل، پذیرش اعسار توسط مرجع قضایی، گذشت شاکی و اعطای بخشی از بدهی از طریق ستاد دیه کاشان آزاد شد.

آذرپاد تصریح کرد: آزادی این سرپرست جوان خانواده آران و بیدگلی از زندان کاشان با گذشت ۳۲۵ میلیون ریالی شاکی، پرداخت ۳۰۰ میلیون ریالی ستاد دیه کاشان، پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال توسط خادمیار رضوی آران و بیدگلی و پذیرش اعسار وی توسط مرجع قضایی میسر و محقق شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل گفت: اگر چه اطعام کردن نیز اقدامی خداپسندانه و نوعدوستانه برای کمک به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه است، اما نیاز خانواده‌های احسان پذیر به‌ویژه خانواده مددجویان زندانی را به صورت دائمی برطرف نمی‌کند و آنها را نیازمند استمرار کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: اقدام برای آزادی پدر و سرپرست خانوار، کمک و تدبیر اساسی برای کاهش نیاز خانواده و خودکفایی آنها در گذران امور و وضعیت معیشتی با حضور عزتمندانه، رضایت بخش و فرح بخش پدر در خانه و زندگی زن و فرزندان است.

آذرپاد ۹ تصمیم خیرخواهانه و کریمانه خادمیار رضوی آران و بیدگل مبنی بر آزادی زندانی پدر جوان خانواده با حفظ شأن و کرامت انسانی به جای هزینه کرد اطعام را یک اقدام فرهنگی موثر و سازنده بر تثبیت و حفظ ارکان نهاد خانواده و جلوگیری از آسیب‌های نبود سرپرست خانوار در زندگی دانست و گفت: ارزش کار این خادمیار و همکاری سایر مراجع با وی در آزادی زندانی را با استناد به حدیثی از حضرت فاطمه (س) از پدر بزرگوارش رسول اکرم به نقل از حکم بن ابى نعیم از صفحه چهار، جلد ۲ کتاب امالى شیخ طوسی می‌توان درک کرد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل با تاکید بر اینکه خادمیاران رضوی آران و بیدگل از ابتدای امسال تا ۱۱ شهریورماه جاری هشت زندانی را در مناسبت‌های مختلف آزاد کردند، افزود: این آزادی هشت زندانی شامل اعطای مبلغ ۸۰ میلیون ریال از طرف دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل جهت آزادی زندانی غیرعمد در ماه مبارک رمضان و فروردین ماه، آزادی سه زندانی جرایم غیرعمد سرپرست خانواده در قالب پویش نذر امام و پرداخت مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال از بدهی زندانیان توسط دفتر خدمت رضوی شهرستان در دهه کرامت است.

وی خاطرنشان کرد: آزادی کارگر زندانی غیرعمد و از خانواده ایتام با همت خادمیار کانون امام رضا (ع) در شب میلاد امام مهربانی‌ها، آزادی زندانی با مبلغ ۵۰ میلیون ریال توسط کانون غریب الغربا، آزادی زندانی جوان ۳۲ ساله توسط کانون شمس الشموس در مردادماه و هشتمین آزادی جوان ۳۵ ساله زندانی در ایام پایانی ماه صفر و رحلت پیامبر رحمت و مهربانی و کریم آل طه از دیگر موارد است.

آذرپاد گفت: هم اکنون ۱۹۵ خادمیار رسمی رضوی شامل ۱۱۱ نفر زن و ۸۴ نفر مرد و دو یاور رسمی رضوی در ۱۱ کانون خدمت رضوی عمومی و هشت کانون تخصصی خبر و فضای مجازی، تعلیم و تربیت، بانوان و خانواده رضوی، حقوقی، مشاوره و مددکاری، سلامت، زیارت و کانون تخصصی تبلیغ دینی شهرستان آران و بیدگل در حوزه محرومیت‌زدایی و گره‌گشایی از نیازمندان و افراد آبرودار از تامین جهیزیه از جمله اقدامات است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: اقدامات تعلیم و تربیت، فرزندآوری و فرزندپروری، خانه و خانواده، تهیه سیسمونی و رضایت طلبکاران مالی با حفظ شأن و منزلت کرامت انسانی احسان جویان از دیگر فعالیت‌های شاخص خادمیاران رضوی است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.