صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

واکسیناسیون ۶۰۰ هزار کودکان در نوار غزه علیه فلج اطفال

  • کد خبر: ۲۴۸۸۰۱
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
وزارت بهداشت فلسطین با همکاری سازمان‌های بهداشتی بین المللی از جمله WHO، یونیسف و UNRWA کمپین واکسیناسیون فلج اطفال را در نوار غزه سازماندهی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت بهداشت فلسطین به اطلاع داد که واکسیناسیون فلج اطفال در نوار غزه از ۱ تا ۱۲ سپتامبر انجام می‌شود و خاطرنشان می‌کند که واکسیناسیون از ۱ تا ۴ سپتامبر در دیرالبلاح، ۵ تا ۸ سپتامبر در خان‌یونس و رفح، ۹ تا ۱۲ سپتامبر در غزه انجام خواهد شد و شمال نوار. در طول این کمپین قرار است ۶۰۰ هزار کودک واکسینه شوند.

موسی عابد، رئیس مراقبت‌های بهداشتی اولیه در نوار غزه گفت: واکسیناسیون در هر قسمت از نوار غزه ۴ روز طول می‌کشد. در ابتدا ۷ روز مهلت خواستیم، اما طرف اسرائیلی تنها با ۴ روز موافقت کرد. برای اینکه در این مدت کوتاه همه کودکان را تحت پوشش قرار دهیم، تعداد تیم‌های پزشکی را افزایش داده ایم و اکنون ۷۷۰ پرسنل پزشکی را استخدام می‌کنیم.

وی افزود: اکنون یک میلیون و ۲۶۰ هزار دوز واکسن در اختیار داریم. این برای مرحله اول واکسیناسیون و تا حدودی مرحله دوم کافی خواهد بود. ما منتظر ۴۰۰ هزار دوز دیگر از واکسن هستیم. برای ایمنی پایدار، واکسیناسیون باید در ۲ مرحله با فاصله ۳ هفته انجام شود. این یک واکسن خوب و ایمن است که در ۲۱ کشور استفاده شده است.

منبع: اسپوتینک

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.