صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر کل راهبری و نظارت بر حمل و نقل و ترافیک مشهد از سرویس‌دهی ۲۴ ساعته اتوبوسرانی تا پایان روز شهادت امام رضا (ع) خبر داد.

هادی عطارزاده طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، در خصوص جابجایی زائران اظهار کرد: تا امروز با ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در مجموع تقریبا ۱۵ هزار نفر از زائران پیاده در مسیر‌های منتهی به مشهد از جمله ملک‌آباد، فرهادگرد، جاده سرخس در شهر رضویه، سه‌راه فردوسی بیمارستان طالقانی، جاده کلات و سه‌راه طرقبه-شاندیز به سمت حرم مطهر به صورت رایگان برای زائران پیاده سرویس‌دهی داریم.

وی با اشاره به ورود سیل عظیم زائران امام رضا (ع) به مشهد، گفت: سرویس دهی در محور جاده قدیم قوچان به زائران پیاده همچنان در حال انجام است.

مدیر کل راهبری و نظارت بر حمل و نقل و ترافیک مشهد همچنین در خصوص سرویس دهی اتوبوس‌های درون شهری اظهار کرد: روزانه بالغ بر ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سطح شهر مقدس و محور‌های مواصلاتی با اتوبوس جابجا می‌شوند.در حوزه‌ی قطار شهری روزانه بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از طریق خطوط ۱و ۲ قطار شهری سرویس دهی می‌شوند.سرویس دهی اتوبوسرانی و قطار شهری در ۳ روز پایانی ماه صفر رایگان است. 

عطارزاده طوسی در ادامه از سرویس دهی ۲۴ ساعته و یکسره اتوبوسرانی به زائران و مجاوران تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه خبر داد و گفت: در صورت افزایش حجم زائر، امکان افزایش یک ساعته سرویس دهی خطوط یک و دو قطار شهری وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت تاکسیرانی با ۱۰ هزار تاکسی در سطح شهر، از آغاز سرویس دهی صلواتی تاکسی‌ها خبر داد و اعلام کرد: پیش بینی‌های لازم جهت استقبال از زائران در هنگام ورود زائران و نیز بدرقه آن‌ها صورت گرفته است. همچنین آمادگی سازمان اتوبوسرانی جهت ارائه سرویس دهی در سطح استان وجود دارد و در صورت افزایش حجم زائر پیش‌بینی ناوگان برای اتصال زائر به شهر‌های نزدیک از جمله نیشابور، چناران، ملک آباد، و فریمان صورت گرفته است.

مدیر کل راهبری و نظارت بر حمل و نقل و ترافیک مشهد در ادامه با اشاره به تکمیل ظرفیت پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر مشهد و ترافیک سنگین در خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی از شهروندان و زائران خواست برای رفع مشکل ترافیک هسته مرکزی شهر مشهد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و از آوردن خودرو‌های شخصی به سطح شهر بویژه هسته مرکزی شهر جلوگیری کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.