صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مشهدالرضا(ع) در عزای امام مهربانی‌ها

  • کد خبر: ۲۴۹۰۱۲
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
در شب شهادت امام رضا (ع) زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در سوگ شهادت آن حضرت اشک ماتم ریختند.

به گزارش شهرآرانیوز، امشب، آخرین شب ماه صفر و مصادف است با شب شهادت ابوالحسن، ثامن الحجج، امام رئوف، سلطان سریر ارتضا، حضرت علی بن موسی الرضا(ع). آن امامی که امام مهربانی و امام گفتگو و ولی‌نعمت مردم ایران و به خصوص مجاوران آن حضرت در مشهد الرضا است.

از ساعاتی مانده به غروب آفتاب، تمامی خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی، مملو از هیئات مذهبی و مردم عزاداری بوده که به سمت حرم مطهر روانه شده‌اند تا در شب شهادت ولی نعمت، در جوار حرمش باشند.

عزادارانی که ۲ ماه است در غم شهادت سید و سالار شهیدان، رخت عزا بر تن کرده‌اند و آخر این ۲ ماه را با عزای شهادت امام رئوف به پایان می‌رسانند. از زائران آن حضرت گرفته که از سراسر ایران و اقصی نقاط دنیا به قصد زیارت حرم به مشهد رهسپار شده‌اند تا مجاوران آن حضرت که برکت رزق و روزی و زندگی خود را از زندگی در جوار آن امام رئوف می‌دانند.

در حرم مطهر، خیل عظیم زائرانی موج می‌زند که با چشمانی اشکبار، شکرگزار خدای متعال هستند که توفیق زیارت در شب شهادت امام (ع) را پیدا کرده‌اند و هر کسی نیز گوشه چشمی دارد که به برکت این زیارت، حاجت او روا شود. یکی ظهور منجی عالم را طلب می‌کند و آن دیگری شفای بیماران و آن دیگری رفع گرفتاری و ....

امشب، مشهد الرضا و حرم مطهر رضوی، قلب ایران است و قلب هر مرید اهلبیت (ع) در این شهر می‌تپد. امشب در سراسر ایران، نوای «رضا، رضا» جریان دارد...

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.