صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

باغ وحش وکیل‌آباد یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری مشهد است که در جنوب غربی این شهر قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ باغ وحش وکیل‌آباد مشهد از اولین باغ وحش‌های ایران و تنها باغ وحش مشهد است که در سال ۱۳۳۹ تاسیس شد. این باغ وحش پربازدید در پارک جنگلی وکیل‌آباد قرار دارد. در باغ وحش ۴۰،۰۰۰ متر مربعی وکیل آباد که وسیع‌ترین باغ وحش کشور به‌حساب می‌آید، ۱۲۵ گونه جانوری نگه‌داری می‌شود: ۶۱ گونه از پستانداران، ۴۹ گونه از پرندگان، ۱۰ گونه از آبزیان و پنج گونه از خزندگان. از جمله این حیوانات می‌توان به شیر، ببر بنگال، ببر اندونزی، خرس، خوک، تمساح، شامپانزه، آهو، خرس، گراز، مار، لاما، گوزن، سیاهگوش، قوچ، میش آئوراد، پلنگ آفریقا و... اشاره کرد.

ساعت کاری باغ وحش وکیل آباد مشهد همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا غروب است. مناسب‌ترین زمان برای بازدید از حیوانات این باغ وحش، اوایل صبح است زیرا در ساعات اولیه صبح هوا خنک‌تر است و حیوانات نیز سرحال‌تر هستند.

آدرس باغ وحش وکیل آباد

باغ وحش وکیل آباد مشهد در جنوب غربی این شهر (انتهای بلوار وکیل آباد) و در مجاورت پارک جنگلی وکیل آباد قرار دارد. برای دسترسی به باغ وحش وکیل آباد می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی یا  خودرو شخصی استفاده کنید.

مترو: بعد از سوار شدن خط ۱ قطار شهری در ایستگاه پایانی مترو وکیل آباد پیاده شوید و پس از طی کردن ۱۵ دقیقه پیاده‌روی یا سوارشدن تاکسی به باغ وحش برسید.

اتوبوس: خطوط ۱۲، ۲۰۱۲ و ۸۲ از حرم مطهر به سمت باغ وحش وکیل آباد حرکت می‌کنند.

قیمت بلیت باغ وحش وکیل آباد مشهد

قیمت بلیت باغ وحش وکیل آباد مشهد در سال ۱۴۰۳، ۸۰ هزار تومان است. کودکان زیر شش سال نیازی به بلیت ندارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.