صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

امروز و در این مطلب کارنامه تیم‌های مشهدی در سنین پایه رقابت‌های کشوری را در سال ۱۳۷۶ با هم مرور می‌کنیم و خاطرات روز‌های خوش فوتبال مشهد را می‌خوانیم.

حسین نخعی‌شریف| به گزارش شهرآرانیوز، پس از بررسی رقابت‌های لیگ‌های دسته اول و دوم آزادگان و نتایج پیام، ابومسلم و آدنیس، نمایندگان خراسان در این مسابقات، در این قسمت کارنامه تیم‌های مشهدی در سنین پایه رقابت‌های کشوری را در سال ۱۳۷۶ مرور می‌کنیم.

پیام، نماینده امید‌های استان

رقابت امید‌های کشور ابتدا با شرکت ۲۷ تیم قهرمان استان‌های کشور و یک تیم از توابع تهران در هشت منطقه به‌صورت دوره‌ای رفت و برگشت برگزار شد و دو تیم برتر هر منطقه به مرحله دوم رسیدند. در این مرحله تیم‌ها به‌صورت حذفی رفت و برگشت مقابل هم ایستادند تا هشت تیم برتر راهی مرحله سوم شوند. پیام به‌عنوان نماینده خراسان در مرحله اول با دو تیم امید سمنان و شموشک نوشهر هم‌گروه شد. پیامی‌ها در اولین گام در مشهد مقابل سمنان با تک‌گل منصور جمالیان ۱ بر ۱ مساوی شدند و در دیدار برگشت نیز با گل‌های علی طیبی (دو گل) احمد کرمانی، منصور جمالیان، جواد صباحی‌نیا و محمد عباس‌نژاد ۶ بر ۰ پیروز شدند. پیام مقابل شموشک نوشهر در هر دو بازی رفت و برگشت تن به تساوی داد تا به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شود. امید‌های پیام مقاومت در مرحله حذفی نیز موفق شدند با دو گل محمد عباس‌نژاد و مصطفی صداقت بر امید قم غلبه کنند و راهی مرحله بعدی شوند؛ جایی که هشت تیم برتر در دو گروه به‌صورت رفت و برگشت به مصاف هم رفتند. پیام در این مرحله با تیم‌های شموشک نوشهر، فجر تهران و فجر تبریز هم‌گروه شد و شاگردان عباس چمنیان در رقابتی تنگاتنگ سوم شدند و گوی صعود را به نمایندگان مازندران و تهران سپردند. سرانجام این رقابت‌ها با دیدار سپیدرود رشت و شموشک نوشهر در اسفند با قهرمانی مازندرانی‌ها به پایان راه رسید. دو تیم هم‌خانواده فجر، یکی از شیراز و یکی از تهران، دیدار رده‌بندی را برگزار کردند.
امید پیام: احمد دونوا، اصغر قاره، فرزین، فرزاد مجیدی، مسعود ملایری، مصطفی صنوبری، هادی طالبی، منصور جمالیان، مهدی نهاوندی، کاوه، مصطفی صداقت، محمد عباس‌نژاد، فرزان مختاران، علی طیبی، جواد صباحی‌نیا، احمد کرمانی/ مربی: عباس چمنیان

پیام و ابومسلم در رده جوانان

در سال ۱۳۷۶ فدراسیون فوتبال رقابت‌های جوانان را در دو دسته یک و دو (زیرگروه) برگزار کرد. دومین دوره لیگ جوانان کشور یا همان دسته‌اول با شرکت ۲۴ تیم در چهار گروه به‌صورت رفت و برگشت از شهریور آغاز شد تا از هر گروه دو تیم به مرحله دوم راه یابند. تیم جوانان پیام به‌عنوان نماینده خراسان در این رقابت‌ها در منطقه یک با تیم‌های پرسپولیس تهران، تراکتورسازی تبریز، ملوان انزلی، طبرستان مازندران و همای تهران هم‌گروه شد. پیام در اولین مصاف به تبریز رفت و مقابل تراکتورسازی ایستاد و در دیداری پرگل ۳ بر ۳ به مشهد برگشت. منصور جمالیان (دو گل) و غلامرضا موسوی شادی‌آفرینان تیم مشهدی بودند. پیامی‌ها در دومین گام با گل دقیقه ۸۸ علیرضا میررضایی موفق شدند از سد ملوان انزلی عبور کنند. در چرخش سوم پیام در تهران موفق شد با یک گل از سد هما عبور کند. پیام در مصاف با پرسپولیس تهران با گلی که دقیقه ۴۸ دریافت کرد، ۱ بر ۰ مغلوب میهمانش شد و در ساری هم با یک گل مغلوب طبرستان شد تا نیم‌فصل را با هفت امتیاز به پایان برساند. در اولین هفته دور برگشت، پیام در مشهد به مصاف تراکتورسازی تبریز رفت. در چرخش هفتم، ملوان میزبان پیام در انزلی بود که سبزوسپیدپوشان مشهدی با پیروزی ۲ بر ۱ و با گل‌های منصور جمالیان و سیدرضا موسوی به مشهد برگشتند تا جمعه، بیست‌وپنجم مهر، در مشهد میزبان همای تهران باشند؛ دیداری که به‌رغم برتری مشهدی‌ها، ۱ بر ۱ مساوی شد. گل هما دقیقه ۹ حاصل شد و پس از آن پیام یک‌پارچه حمله شد و دقیقه ۷۸ توسط مهدی سلطانی به گل رسید. در هفته نهم پیام در تهران به مصاف پرسپولیس رفت و با گل مجید واحدی به برتری رسید. در آخرین هفته نیز با دو گل منصور جمالیان و سعید واحدیان از سد طبرستان ساری گذشت، اما این پیروزی برای صعود کافی نبود تا با پایان مرحله اول، دو تیم هما و پرسپولیس از این گروه صعود کنند و پیام جایی در جمع هشت تیم برتر نداشته باشد. 
ترکیب پیام: احمد دونوا، امیر قرایی، مهدی سلطانی، مسعود هنرور، مجتبی قاسمی، غلامرضا حکمت‌زاده، حسن موسوی، علی بدری، مجید غلامی، سعید واحدیان، باقر احمدی، رحمان تاجیک، احسان سجادی، علیرضا میررضایی، رضا عرب، منصور جمالیان، رضا باقری، هادی عابدین‌پور، هادی سیدزاده، اکبر پاکدل، مجید طاهری، رضا واثقی، مجتبی رضوی، متین بیگدلی/ مربیان: حسن چمنیان، علی ابراهیم‎ زاده/ سرپرست: غلامرضا تحققی.
اما در رقابت‌های زیرگروه جوانان، ابومسلم شهریور در مرحله اول با نمایندگان سمنان و مازندران هم‌گروه شد و این دو تیم را پشت سر گذاشت تا راهی مرحله دوم شود. در این مرحله نیز مشکی‌ها موفق شدند نماینده قم را درمجموع دو دیدار رفت و برگشت پشت سر بگذارند، اما پنجشنبه، بیست‌وچهارم مهر، در مرحله سوم مقابل استقلال انزلی ۲ بر ۱ در مشهد مغلوب شدند تا با این رقابت‌ها خداحافظی کنند.
ابومسلم: امیری، محمد آتی‌ترک، بذرافشان، هنرور، چزگی، خادمی، روحانی، سیاحی، صالحی، طاهری، غلام‌زاده، قلی‌زاده، گلبویی، گلابچیان، آدینه‌زاده، محمدخانی، شاداب‌زاده، محمدزاده، ملودی، ملک جعفریان، واحدی، زوهانی/ مربیان: محمد اعظم و رضا طاهونچی/ سرپرست: علی‌اصغر رحیمی

ابومسلم در مصاف نوجوانان

رقابت نوجوانان کشور نیز مشابه امید‌ها برگزار شد. تیم نوجوانان ابومسلم، نماینده خراسان، در منطقه ۳ با نمایندگان استان‌های سمنان و مازندران مصاف داد. مشکی‌ها ابتدا در دامغان به مصاف ذوب‌آهن این شهر رفتند و ۲ بر ۱ پیروز شدند و در دیدار برگشت نیز با ۱۰ گل حریفشان را بدرقه کردند. مشکی‌ها در ادامه مقابل نماینده مازندران متوقف شدند، اما به‌عنوان تیم دوم صعود کردند. مشکی‌ها در مرحله دوم که به‌صورت حذفی برگزار شد، در مشهد مقابل نماینده قم به‌رغم برتری، تن به تساوی بدون گل دادند و در دیدار برگشت که پنجشنبه، بیست‌وچهارم مهر، در قم برگزار شد، با یک گل شکست خوردند تا با جام خداحافظی کنند و به مرحله سوم نرسند.
ابومسلم: محمدحسین افشار، سعید اسکندری، مهدی کوچکی، جواد فیضی، میثم نهاوندی، هادی زاداینیان، محسن کریمی، مجید نوری، امین سالاری، حامد نوغانی، هاشم حسینی‌پور، امیر روشن‌روان، کاظم صالحی، احسان اسدی، مختار خرمیان، مهدی فرهمند و محمدرضا مقصود/ مربی: محمد اعظم و رضا طاهونچی/ سرپرست: اصغر رحیمی

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.