صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی گفت: ابلاغ‌نامه‌های نُه مدیر متخلف مدرسه در استان به‌دلیل انجام تخلفات متعدد و محرز، توسط «کارگروه نظارت بر فرایند ثبت‌نام و حقوق والدین و دانش‌آموزان» لغو شد.

محمد شم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: ضمن تشکر و قدردانی از اکثریت مدیران خدوم و دلسوز مدارس که مجدانه پیگیر وظایف خود بوده و با عملکرد قانونمند، موجبات رضایتمندی مردم عزیز را فراهم آورده‌اند، به اطلاع می‌رساند ابلاغ‌نامه‌های نُه مدیر متخلف مدرسه در استان به‌دلیل انجام تخلفات متعدد و محرز، توسط «کارگروه نظارت بر فرایند ثبت‌نام و حقوق والدین و دانش‌آموزان» لغو شد.

وی گفت: درقالب پروژه مهر و روند ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳، برنامه‌ریزی‌های پایش و رصد روند ثبت‌نام در مدارس توسط تیم‌های نظارتی انجام شده است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره‌کل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی ادامه داد: در قالب این برنامه‌ریزی‌ها، در ۴۷ منطقه آموزشی در استان طی دو ماه گذشته، ۱۵۴۳ بازدید نظارتی ثبت‌ شده است و نظارت‌ها تا پایان فرایند ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: علاوه بر این، در قالب کارگروه نظارتی اداره‌کل، به صورت ویژه تعداد ۱۴۴ بازدید از فرایند ثبت‌نام مدارس سطح مشهد و منطقه تبادکان انجام شده که با توجه به نوع تخلفات، ۱۲۵ مورد گزارش و تذکر کتبی برای مدیران مدارس به ادارات آموزش‌وپرورش ارسال گردیده تا ضمن دریافت تذکر کتبی و اخذ تعهد، به استرداد وجوه دریافتی غیرقانونی و غیره اقدام نمایند.

وی ادامه داد: پس از طرح موضوع در «کارگروه نظارت بر فرایند ثبت‌نام و حقوق والدین و دانش‌آموزان»، از مجموع بازدیدهای انجام‌شده در مدارس استان، ابلاغ‌نامه ۹ نفر از مدیران متخلف مدرسه به‌دلیل رعایت‌نکردن قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های ارسالی و ارتکاب تخلفات چندوجهی ازجمله دریافت وجوه و مبالغ غیرقانونی از والدین دانش‌آموزان در هنگام ثبت‌نام، لغو شد و این افراد از مدیریت برکنار شدند. پرونده ۲۰ نفر از سایر مدیران متخلف هم در حال بررسی و ارسال به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری بوده و تعدادی نیز در مرحله صدور رأی است.

محمد شم‌آبادی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت مدارس دولتی، با بیان اینکه تأمین سرانه مدارس به میزان کافی یکی از راهکارهای تقویت مدارس دولتی جهت حل مشکلات مالی مدارس و از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از دریافت وجوه و مبالغ غیرقانونی در زمان ثبت‌نام است، گفت: بنابه برآورد کارشناسان، سرانه مدارس دولتی می‌بایست حداقل ۱۶ برابر بودجه فعلی ارتقا یابد که این مهم نیازمند تبیین و گفتمان‌سازی اجتماعی و رسانه‌ای است.

وی افزود: برای این منظور، در تمام سطوح بالای مدیریتی و بودجه کل کشور باید تصمیمات لازم اتخاذ شود؛ هرچند این مهم توجیهی برای تخلف مدیران مدارس و اخذ وجوه و مبالغ غیرقانونی از والدین دانش‌آموزان در هنگام ثبت‌نام نیست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.