صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فیلم‌ساز و‌تهیه کننده جوان کشورمان درباره جشنواره منطقه‌ای فیلم‌سازان و عکاسان به اهمیت تعامل و تبادل تجربه‌ها بین فیلم‌سازان از مناطق مختلف کشور اشاره کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید نجاتی، در حاشیه دومین روز از شصت‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «مهروشید» در پردیس سینمایی ملل مشهد پیرامون جشنواره منطقه‌ای فیلم‌سازان و عکاسان به تشریح اهمیت این رویداد پرداخت و گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای فرصتی برای تعامل و تبادل نظر بین فیلم‌سازان از مناطق مختلف کشور فراهم می‌کنند. این تعامل‌ها، به‌ویژه برای مناطق دورافتاده، امکان آشنایی و همکاری بین فیلم‌سازان را فراهم می‌آورد.

وی همچنین افزود: در این جشنواره‌ها، فیلم‌سازانی از مناطق مختلف، از جمله سیستان و بلوچستان، حضور داشتند که این موضوع به نوعی نشان‌دهنده اهمیت این رویداد در ایجاد ارتباطات بین هنرمندان است. این تعامل‌ها باعث می‌شود تا فیلم‌سازان از شمال و جنوب کشور با آثار یکدیگر آشنا شوند و از هم بیاموزند.

نجاتی با اشاره به اهمیت سینمای کوتاه در رشد سینمای کشور ادامه داد: سینمای کوتاه همواره بخش مهمی از سینمای کشور بوده و شهر‌هایی مانند مشهد با داشتن فیلم‌سازانی با استعداد نقش برجسته‌ای در این حوزه ایفا می‌کنند. از جمله این فیلم‌سازان می‌توان به امیر سهیلی، مسعود سهیلی و نسیم سهیلی اشاره کرد که به‌عنوان نمایندگان قوی سینمای مشهد شناخته می‌شوند.

این فیلمساز جوان همچنین بر نقش این جشنواره‌ها در ارتقای سطح فیلم‌سازی کشور تأکید کرد و گفت: تعامل بین فیلم‌سازان کوتاه و بلند می‌تواند به تحولات جدیدی در سینمای بلند منجر شود. فیلم‌سازان جوان با جسارت و نوآوری در روایت، می‌توانند الهام‌بخش فیلم‌سازان بلند باشند و سینمای کشور را به سمت پیشرفت‌های جدیدی سوق دهند.

او در پایان خاطرنشان کرد: حضور فیلم‌سازان برجسته و جوان در این جشنواره‌ها، فرصتی برای ارتقای سطح فیلم‌سازی در کشور است و امید است که این رویداد‌ها بتوانند به رشد بیشتر این هنر کمک کنند.

شصت و نهمین جشنواره فیلم و عکس منطقه‌ای سینمای جوان از ۱۷ لغایت ۲۰ شهریور در سینما ملل مشهد برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.