صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بیش از ۱۰ هزار و ۷۹۹ میلیارد تومان مالیات طی ۵ ماه نخست امسال در خراسان رضوی توسط مردم به دولت پرداخت شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خبر داده است که ۱۱۷ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال درآمد‌های عمومی از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه در خراسان رضوی  وصول شده است.  

بر اساس اعلام سید حامد حسینی در این مدت  ۹۲٫۹ درصد از درآمد‌های عمومی خراسان رضوی از محل درآمد‌های مالیاتی و سایر درآمد‌ها از محل درآمد‌های حاصل از مالکیت، درآمد‌های حاصل از جرایم و خسارات درآمد‌های حاصل از خدمات و فروش کالا و درآمد‌های متفرقه می‌باشد.

برای محاسبه رقم دقیق مالیات وصول شده در خراسان رضوی کافی است که رقم کل درآمد‌های عمومی یعنی ۱۱ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان را در عدد ۰.۹۲۹ ضرب کنیم. با انجام این عملیات متوجه خواهیم شد که درآمد مالیاتی دولت طی ۵ ماه نخست امسال در خراسان رضوی بیش از ۱۰ هزار و ۷۹۹ میلیارد تومان بوده است.

تحقق ۷۶ درصدی پیش بینی‌های مالیاتی

البته مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گفته است که میزان درآمد‌های مصوب استان برای پنج ماه ابتدایی سال جاری ۱۵۳ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال است که طی مدت مذکور از این میزان ۱۱۷ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال وصول شده که نشان از تحقق حدود ۷۶ درصدی درآمد‌های استانی دارد.

سید حامد حسینی با اشاره به عدم تحقق ۲۴ درصدی درآمد‌های عمومی خراسان رضوی طی پنج ماه ابتدای سال جاری در مصاحبه با روابط عمومی اداره امور اقتصادی و داریی گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته در زمینه تحقق درآمد‌های عمومی، استان کسری عملکرد طی مدت مذکور ۳۶ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال است که تلاش میشود این مهم محقق شود.

افزایش ۳۵ درصدی درآمد دولت از خراسان رضوی

در بخش دیگر از صحبت‌های این مقام مسئول اعداد و ارقامی وجود دارد که معنای آن افزایش ۳۵ درصدی درآمد‌های دولت از خراسان رضوی در ۵ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

در این خصوص مدیر کل اداره امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفته است که درآمد‌های عمومی در مدت مشابه سال ۱۴۰۲:افزود: میزان وصول درآمد‌ها در استان طی مدت مشابه سال گذشته ۸۶ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال بوده است.

همچنین حسینی خاطرنشان کرد که درآمد مصوب استان در قالب قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مبلغ ۳۶۹ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال است که باید تا پایان سال محقق شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.