صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاوه سجادی حسینی، کارگردان فیلم «نبودنت»، گفت: «این فیلم تلخ و سیاه نیست، بلکه تنها بخشی از زندگی واقعی را روایت می‌کند.»

به گزارش شهرآرانیوز، کاوه سجادحسینی در رابطه با اکران فیلمش ادامه داد: جنس فیلم «نبودنت» اینگونه است که روابط و درام بسیار درونی هستند و بیشتر روی معضلات عاطفی آدم‌ها تمرکز کرده است. به این دلیل که درام فیلم بیشتر درونی است این احتمال وجود دارد یک سری از مخاطبانی که دنبال هیجان هستند و سینما را صرفاً به مثابه سرگرمی می‌بینند، با آن ارتباط برقرار نکنند.

کارگردان «بی‌سر» با اشاره به اینکه فیلم سیاه و تلخی نساخته است، عنوان کرد: فضای فیلم «نبودنت» سیاه نیست بلکه فیلم دارد واقعیت را نشان می‌دهد. در زندگی واقعی هم سیاهی و سفیدی در کنار هم وجود دارند. وجوه مختلفی از انسان‌ها حول محور قصه «نبودنت» می‌چرخد و به همین دلیل نمی‌توانم بگویم که فیلم سیاهی است.

وی ادامه داد: ما روی مشکلاتی مانند فقدان عشق و معضلات عاطفی آدم‌ها دست گذاشته‌ایم و این فیلم نشان می‌دهد که فقدان می‌تواند چه آسیب‌هایی بزند. شاید این موضوع باعث شد تا مخاطبان احساس کنند که فضای فیلم بسیار سیاه و تلخ است درحالی که این فیلم یک بخش از زندگی واقعی را روایت می‌کند. کارگردان‌هایی هم بوده اند که درباره بخش تلخ زندگی فیلم ساختند، اما مخاطب فیلم را پس نزده، بلکه با شخصیت‌ها ارتباط گرفته است. مهم‌ترین نکته در ساخت چنین آثاری این است که به روابط انسانی توجه کنیم و حرفی که می‌زنیم دروغ نباشد. نه سیاه نمایی در فیلم درست است و نه سفیدنمایی بلکه واقع‌نمایی مهم است.

«نبودنت» قصه فقدان است

این کارگردان درباره حذف چند سکانس از فیلم «نبودنت» گفت: برای نمایش در جشنواره فیلم فجر چند سکانس از فیلم را حذف کردیم و در اکران عمومی نیز این سکانس‌ها وجود ندارند. روابطی در این فیلم وجود داشت که باعث سوءتفاهم می‌شد، درنتیجه ما چند سکانس را به پیشنهاد دوستان حذف کردیم. این اتفاق یک مقدار روایت فیلم را به سکته انداخت، اما ناگزیر به انجام آن بودیم، زیرا اگر این کار را نمی‌کردیم فیلم به جشنواره و اکران نمی‌رسید. مجبور بودیم با تعامل فیلم را زنده نگه داریم.

وی افزود: فیلم «نبودنت» کاملاً به صورت مستقل ساخته شد و حتی تاکنون هیچ اسپانسری هم نداشته و همه سرمایه فیلم را آقای سعید مهربخش پرداخت کرده است. ایشان از ابتدا تا انتهای فیلم کنار ما بودند و ۲ سال و نیم صبوری کردند تا فیلم به نتیجه برسد.

کاوه سجادی‌حسینی که در فیلم «فروشنده» دستیار اول اصغر فرهادی بوده، درباره تأثیری که از این کارگردان گرفته است، توضیح داد: مهم‌ترین چیزی که من از آقای فرهادی یاد گرفتم اخلاق، استمرار و مقاومت ایشان در ساخت فیلم است. آقای فرهادی وسواس خیلی درست و نگاه تیزبینانه‌ای در سینما دارند. من دستیار کارگردان فیلمسازان زیادی بوده ام، اما سینمای خودم را دارم و یاد گرفته ام که سینمای شخص دیگری را تکرار نکنم. فیلم «شب بیرون» سال ۹۳ به صورت مستقل و با هزینه خیلی کمی با حضور هوتن شکیبا و حسام محمودی ساخته شد، پس از آن فیلم «بوفالو» را ساختم و سپس سر کار آقای فرهادی رفتم. من در آن زمان جنس سینمای خودم را پیدا کرده بودم، اما قطعاً کار کردن با آقای اصغر فرهادی نیز روی کار من تأثیرگذار بوده است.

وی از ساخت فیلم جدید خود خبر داد و یادآور شد: به تازگی پروانه ساخت فیلم «نقطه کور» را دریافت کردیم که نام موقت این اثر است. مضمون این فیلم درباره خانواده‌ای است که با معضلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

منبع: همشهری‌آنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.