صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد گفت: هدف از برگزاری رویداد فلوشیپ، معرفی ظرفیت‌ها و قالب‌های نشر ایرانی را به دیگر کشورها است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اسماعیل جانعلی‌پور با اشاره به اینکه اعضای شورای سیاست‌گذاری فلوشیپ با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد قبلی فعالیت خود را آغاز کردند، گفت: اعضای شورای سیاست‌گذاری فلوشیپ (برنامه حمایتی وزارت فرهنگ یا نمایشگاه‌های کتاب برای ناشران، نویسندگان، تصویرگران و غیره تا با هزینه مسئولان برای تبادل حق مالکیت فکری در آن رویداد شرکت کنند) به این جمع‌بندی رسیدند که این رویداد قابل برگزاری است و در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهدشد و، اما زمان دقیق و مکان برگزاری این رویداد نیاز به بررسی بیشتر دارد.

مدیرکل دفتر مجامع درباره زمان برگزاری فلوشیپ تهران بیان کرد: فرض اول این بود که این رویداد را در آذرماه برگزار کنیم، اما زمان کمی تا آذرماه باقی مانده است و برخی از مسئولان این نظر را داشتند که امکان برگزاری آن در آذر ماه وجود ندارد، فعلا در جمع‌بندی ابتدایی حدودا اواخر بهمن و اوایل اسفند تایید شده است.

او افزود: تقریبا ۱۶۰ روز فرصت داریم تا بتوانیم برای این رویداد برنامه‌ریزی داشته باشیم. این تاریخ فاصله منطقی با نمایشگاه کتاب تهران دارد، همچنین پیش از ماه مبارک رمضان است و بعد از جشنواره‌های فجر خواهدبود.

جانعلی‌پور درباره چرایی برگزاری هم‌زمان فلوشیپ و نمایشگاه بین‌المللی کتاب در برخی از کشور‌ها و عملی نبودن اجرای هم‌زمان آن در ایران توضیح داد: در برخی از کشور‌ها نمایشگاه‌های کتاب کوچک‌تر از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود، بنابراین برگزاری فلوشیپ و نمایشگاه کتاب به شکل هم‌زمان برای آنها دشوار نیست؛ اما زمانی که نمایشگاه کتابی با وسعت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود، برگزاری رویداد‌های جانبی هم‌زمان با آن دشوار است.

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی در بررسی مزایا و معایب برگزاری هم‌زمان نمایشگاه کتاب و فلوشیپ توضیح داد: اگر فلوشیپ را زمانی که تمام توجه‌های منطقه و فرهنگ‌دوستان جهان به نمایشگاه کتاب تهران جلب می‌شود، برگزار کنیم، می‌توانیم از حضور ناشران دیگر کشور‌ها در آن استفاده کنیم. همچنین می‌توان فلوشیپ را مستقل برگزار کرد.

به گفته او مسائل درباره زمان و چگونگی برگزاری فلوشیپ، مهمان‌های آن و دیگر مسائل با حضور کارگزاری‌های ادبی، مجموعه‌های ناشران، نویسندگان و چهره‌های حقیقی و همچنین بخش حاکمیتی مورد بررسی قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.