صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ارتفاع میز باید بر اساس ارتفاع صندلی اداری تنظیم شود. بازو (جزء بالای دست) به راحتی روی میز تحریر قرار گیرد و ساعد طوری خم شود تا بازو و ساعد زاویه ۹۰ درجه تشکیل دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، انجمن صنعت مبلمان آلمان توضیح داد که انتخاب میز تحریر مناسب برای کودکان نقش عمده‌ای در حمایت از سلامت جسمانی و رشد توانایی‌های آموزشی آنها دارد. علاوه بر نیاز به تنظیم ارتفاع میز بسیاری از جنبه‌ها مانند تنظیم صندلی اداری باید در نظر گرفته شود تا از وضعیت نشستن ایمن و راحت برای کودکان به هنگام مطالعه یا استفاده از رایانه اطمینان حاصل شود.

ارتفاع صندلی اداری

انجمن توضیح داد که صندلی اداری ابتدا باید طوری تنظیم شود که بالشتک درست زیر زانو باشد و به خم شدن زانو فشار وارد نکند. همچنین پا‌های کودک باید صاف روی زمین باشد و ران و ساق پا زاویه ۹۰ درجه تشکیل دهند.
ارتفاع میز باید بر اساس ارتفاع صندلی اداری تنظیم شود. بازو (جزء بالای دست) به راحتی روی میز تحریر قرار گیرد و ساعد طوری خم شود تا بازو و ساعد زاویه ۹۰ درجه تشکیل دهند.
اگر می‌خواهید کامپیوتر شخصی را روی میز قرار دهید، عرض میز نباید کمتر از ۸۰ سانتی‌متر باشد.

استفاده از کامپیوتر

اگر کودک از رایانه شخصی روی میز استفاده می‌کند، سطح میزتحریر باید حداقل ۸۰ سانتی‌متر باشد. این سطح فضای کافی برای چیدمان صفحه نمایش در فاصله مناسب از چشم‌ها را فراهم می‌کند که به کاهش خستگی بصری که ممکن است در اثر نشستن طولانی مدت در مقابل صفحه نمایش ایجاد شود، کمک می‌کند. ضمناً ترجیحاً صفحه نمایش در ارتفاع مناسبی باشد تا چشم در سطح بالاترین قسمت صفحه نمایش قرار گیرد.

نور طبیعی

میز تحریر باید در مکانی قرار گیرد که نور طبیعی خوبی دریافت کند، زیرا نور طبیعی نقش مهمی در بهبود خلق‌وخو و افزایش بهره‌وری دارد. با این حال، برای جلوگیری از تابش خیره‌کننده نور که ممکن است باعث خستگی چشم شود، باید از هدایت مستقیم نور به صفحه کامپیوتر خودداری کنید.

مواد اولیه

انجمن صنعت مبلمان آلمان استفاده از مواد باکیفیت و سازگار با محیط زیست را در ساخت میز توصیه می‌کند، زیرا این مواد به افزایش سلامت کودک و ایجاد یک محیط مطالعه راحت و ایمن کمک می‌کنند. همچنین بهتر است سطوحی را انتخاب کنید که ضد خش باشند و به راحتی تمیز شوند تا اطمینان حاصل شود که میز برای مدت طولانی دوام می‌آورد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.