صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بسیج اساتید باید با اقدامات نرم، کار فرهنگی و اخلاقی، فرهنگ‌مدارا را در دانشگاه‌ها ترویج کند و مهمترین وظیفه آنها جذب حداکثری است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسین سیمایی در نود و هفتمین نشست سراسری مسئولان بسیج اساتید استان‌های کشور به میزبانی در دانشگاه پیام نور برگزار شد، ضمن تاکید بر نقش بسیج اساتید در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: یکی از وظایف مهم بسیج اساتید جذب حداکثری است که از آن غفلت شده؛ زیرا این جذب مستلزم به رسمیت شناختن اختلاف نظرها و دیدگاه های مختلف است که در قرآن کریم نیز به این اختلاف نظرها نیز تاکید شده است.

وی با تاکید بر به رسمیت شناختن اختلاف نظرها ادامه داد: از اقدامات اولیه حضرت امام خمینی (ره) پیگیری بحث تقریب مذاهب برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی و تکیه بر مشترکات همدیگر بود.

سیمایی در ادامه به نقش مهم فرهنگ در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بسیج اساتید باید با اقدامات نرم، کار فرهنگی و اخلاقی، فرهنگ مدارا را در دانشگاه ها ترویج دهد زیرا ما تقویت وفاق و همدلی را جز اهداف و وظایف خود می دانیم.

وزیر علوم همچنین درباره نقش فرهنگ در دانشگاه های نسل چهارم و پنجم گفت: مساله فرهنگ در دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم نیز مورد تاکید قرار گرفته و حتی دانشگاه های غربی نیز اکنون اذعان دارند در گذشته آنها، مقوله فرهنگ در دانشگاه ها مورد غفلت قرار گرفته است و باید جبران شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره نسل جدید اظهار داشت: نسل جوان امروز، نسل استقلال طلبی است که این ویژگی در این نسل در همه دنیا مشاهده می شود، نسلی که به عنوان نسل زد در غرب معرفی شد و باید با آنها صبحت کرد و آنها را شناخت.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.