صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تیم ملی فوتبال آلمان که با درخشش فلوریان ویرتز و جمالا موسیالا در اولین بازی خود در لیگ ملت‌های اروپا مجارستان را ۵-۰ شکست داد، حالا در دومین گام باید در هلند به مصاف لاله‌های نارنجی فوتبال اروپا برود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یولیان ناگلزمان در حالی باید شاگردانش را آماده مصاف برابر هلند کند که حریف آنها هم در دیدار نخست عملکرد درخشانی داشتند و توانستند بوسنی را با نتیجه ۵ بر ۲ از پیش رو بردارند. دو تیم در شرایطی از ساعت ۲۲:۱۵ سه‌شنبه، ۲۰ شهریور به مصاف هم می‌روندکه اردوی هلند در روز‌های گذشته حاشیه‌هایی داشته و رونالد کومان، سرمربی این تیم در جلسات تمرینی قبل از این مسابقه شاهد درگیری بین ووت وخهورست، مهاجم اول تیمش با یورین تیمبر بود. در این شرایط هلندی‌ها در بازی خانگی کار دشواری برای تقابل با آلمان در پیش خواهند داشت.

درخشش نسل تازه در مانشافت

تیم ملی آلمان پس از اینکه چند ماه پیش در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ برابر اسپانیا تن به شکست داد و حذف شد، تغییرات زیادی را در ترکیب خود ایجاد کرد. پس از آن رقابت‌ها، چهار ستاره پا به سن گذاشته ژرمن‌ها، یعنی تونی کروس، توماس مولر، ایلکای گوندوگان و مانوئل نویر اعلام بازنشستگی خود را از فوتبال بین المللی اعلام کردند و حالا ناگلزمان تیمش را با ترکیبی جوان‌تر به لیگ ملت‌های اروپا آورده است.

زوج فلوریان ویرتز و جمالا موسیالا در بازی نخست درخشان ظاهر شدند و هواداران این تیم را به درخشش ژرمن‌ها در این تورنومنت امیدوار کردند. موسیالا با یک گل و ۳ پاس گل در دیدار نخست برابر مجارستان مرد اول میدان بود و فریتز هم با یک گل و یک پاس گل، پشت سر او قرار داشت. به غیر از بازی چشم‌نواز این دو مهره هجومی، ناگلزمان برای یکی از حفره‌های مهم ترکیب تیمش هم بازیکنی ارزشمند را رو کرد. پس از خداحافظی تونی کروس از فوتبال، جای خالی او به وضوح در تیم ملی آلمان و هچنین باشگاه رئال مادرید حس می‌شد.

رئالی‌ها هنوز هم با چالش نبود بازیکنی برای جانشینی هافبک ارزشمند آلمانی روبه‌رو هستند، اما ناگلزمان توانست خیلی زود با اضافه کردن پاسکال گروس به ترکیب تیمش، این حفره را در قلب خط میانی ژرمن‌ها تا حدودی پر کند. عملکرد گروس در اولین بازی بدون کروس، انتظارات را از ستاره ۳۳ ساله دورتموند بالا برد.

گروس مقابل مجارستان ۶۰ دقیقه بازی کرد و از ۶۴ پاسی که داد، ۵۸ پاس درست بود. او در ارسال‌های بلند هم دقت ۱۰۰ درصدی داشت و سه موقعیت گلزنی ایجاد کرد. آلمان و رئال مادرید هر دو تلاش خود را برای یافتن یک جایگزین برای کروس شروع کرده‌اند و به نظر می‌رسد که مانشافت به نوعی موفق‌تر بوده و خیلی زود گروس را پیدا کرده است.

لاله‌های نارنجی اسیر حاشیه

رونالد کومان به نسبت رقیبش در صندلی هدایت حریف، با چالش‌های بیشتری برای این مسابقه روبه‌روست. او در حالی آماده چیدن ترکیب شاگردانش برای رویارویی با ملی‌پوشان آلمان می‌شود که دعوای دو بازیک هلند در تمرینات کمی جو اردوی لاله‌های نارنجی را متشنج کرده است. در جریان این اتفاق پس از خطایی که تیمبر روی وخهورست در تمرین انجام داد، درگیری بین این دو نفر بالا گرفت و حتی دخالت کومان هم کارساز نبود تا وخهورست با عصبانیت تمرین را ترک کند.

به غیر از این ماجرا، تصمیم کومان برای بیرون گذاشتن ستاره جوانش از ترکیب اولیه در جدال با آلمان، انتقاد‌هایی را از او به همراه داشته است. یوشوا زیرکزی، پدیده جوان هلندی‌ها که پس از درخشش فصل گذشته‌اش در بولونیا، در این تابستان به منچستریونایتد پیوست، به نظر جایی در ترکیب هلندی‌ها در جدال برابر آلمان ندارد.

جالب اینجاست که زیرکزی در بازی نخست آنها برابر مجارستان با یک گل و یک پاس گل نقش مهمی در برتری یارانش داشت، اما کومان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که او در دیدار برابر تیم ملی آلمان در ترکیب اصلی لاله‌های نارنجی جایی ندارد و برایان بروبی قرار است به جای او در ترکیب اصلی به میدان برود. تصمیمی که به نظر نشان از برنامه‌های دفاعی این سرمربی برای جدال شاگردانش برابر آلمان دارد و با توجه به اینکه این بازی در هلند برگزار می‌شود، به مذاق هواداران این تیم خوش نیامده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.