صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

قیمت طلا و سکه در بازگشایی بازار‌ها در روز دوشنبه با افزایش ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی بازگشایی شد. رشد قیمت در بازار طلا با وجود روند رنج قیمت دلار و کاهش محدود قیمت طلای جهانی رخ داد.

به گزارش شهرآرانیوز، قیمت طلا و سکه روز دو‌شنبه با روند افزایشی در تمام قطعات و وزن‌ها معامله شد. رشد قیمت در بازار فلز زرد در سومین روز هفته از روند کاهشی قیمت طلای جهانی و ثبات قیمت دلار تبعیت نکرد. معامله‌گران افزایش قیمت در بازار فلز زرد را متاثر از سرازیر شدن سرمایه افرادی می‌دانند که در حراج سکه ناکام ماندند. هر چند برخی از فعالان بازار طلا نیز بر این عقیده هستند که برگزاری این سلسله حراج‌ها اثر خود را در بازار از دست داده است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

فعالان بازار طلا معتقدند تقاضای پایان شهریور و تقویت انتظارات برای رشد اونس طلا موجب شده است که فشار فروش در بازار محدودتر شود و فلز گران‌بهای داخلی در برابر افت قیمت مقاومت کند. با این وجود کارشناسان اقتصادی معتقدند دلار لیدر اصلی بازار طلاست و فعلا در منطقه‌ای مشخص نوسان دارد؛ بنابراین نباید انتظار افت و خیز‌های شارپی را نیز در بازار طلا داشت.

نقره گران شد

گفتنی است روز یکشنبه انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با کاهش ۲.۲۸ دلاری روی رقم ۲۵۰۲ دلاری ایستاده است. اونس جهانی نقره نیز تغییر قیمتی چشمگیری ندارد و روی رقم ۲۸ دلار و ۱۸ سنتی ثابت است. هر گرم نقره ۹۹۹ نیز با رشد ۷۸۰ تومانی روی رقم ۵۴ هزار و ۱۴۰ تومانی معامله شد.

روند الاکلنگی سکه‌های سبک ادامه دارد

قیمت سکه روز دوشنبه روند افزایشی داشت. قیمت سکه امامی در سطح ۴۳ میلیون و ۲۹۰ هزار تومانی ایستاد و رشد ۱۱۵ هزار تومانی داشت. قیمت سکه بهار با رقم ۳۸ میلیون و ۲۳۰ هزار تومانی معامله شد و افزایش ۱۰۵ هزار تومانی داشت.

قیمت نیم سکه و ربع سکه با رشد ۵۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شدند. قیمت سکه گرمی نیز در سطح هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی ایستاد و همانند روز یکشنبه تغییر قیمت نداشت.

حباب سکه در تمام قطعات رشد کرد

قیمت طلا روز دوشنبه با افزایش ارزش همراه شد. هر مثقال طلا روی رقم ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی قرار گرفت و رشد ۱۲۴ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار، با رقم سه میلیون و ۶۳۶ هزار و ۱۰۰ تومانی معامله شد و ۳۰ هزار تومان رشد داشت. قیمت طلای دست دوم به سه میلیون و ۵۸۷ هزار تومان شد.

حباب سکه روز دوشنبه در تمام قطعات افزایش داشت. حباب سکه امامی ۱۶۰ هزار تومان، سکه بهار ۹۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۲ هزار تومان، ربع سکه ۵۱ هزار تومان و سکه گرمی هزار تومان افزایش داشت.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.