صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تمام مرزهای زمینی آلمان به روی مهاجران بسته شد

  • کد خبر: ۲۵۰۱۰۱
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۷
دولت آلمان روز دوشنبه در اقدامی برای مقابله با مهاجرت های غیرقانونی و محافظت از مردم در برابر تهدیدات، تمام مرزهای زمینی این کشور را بسته اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت کشور آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کنترل‌ها از ۱۶ سپتامبر آغاز خواهد شد و در ابتدا به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان گفت: ما در حال تقویت امنیت داخلی و ادامه موضع سخت خود در برابر مهاجرت‌های غیرقانونی هستیم.

آلمان در سال‌های اخیر موضع خود را در قبال مهاجرت سخت‌تر کرده است. حملات مرگبار اخیر با استفاده از سلاح سرد که افراد مظنون به این حملات مهاجر بودند، نگرانی‌ها در این کشور را در مورد مهاجرت افزایش داده است. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله که در شهر سولینگن در غرب این کشور اتفاق افتاد را بر عهده گرفت. در این حمله سه نفر کشته شدند.

آلمان بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر (۲۳۰۰ مایل) مرز زمینی مشترک با دانمارک، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، فرانسه، سوئیس، اتریش، جمهوری چک و لهستان دارد.

گرهارد کارنر، وزیر کشور اتریش، روز دوشنبه به روزنامه بیلد گفت که کشورش هیچ مهاجری را که توسط آلمان در مرز بازگردانده شود، نخواهد پذیرفت.

او گفت: ما جایی برای انعطاف در این خصوص نداریم.

آلمان سال گذشته در واکنش به افزایش شدید درخواست‌های پناهندگی، محدودیت‌های بیشتری را در مرز‌های زمینی خود با لهستان، جمهوری چک و سوئیس وضع کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.