صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: تاکنون (۲۰ شهریور)، ۴۶۵ هزار نفر از داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در رشته‌های باآزمون و بیش از ۶۵ هزار نفر در رشته‌های بدون‌آزمون انتخاب رشته کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا کریمیان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: از داوطلبان درخواست داریم انتخاب رشته خود را به روز‌های آخر موکول نکنند و توصیه می‌کنیم از سامانه انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان فعال شده، استفاده کنند.

ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شامل مطالب کاربردی درباره انتخاب رشته از جمله تشریح محتوای کارنامه آزمون، آشنایی با بومی‌گزینی، انواع سهمیه‌ها، استفاده از انتخاب رشته مجازی و نکته‌های مهم در انتخاب رشته اصلی پیش از این تدوین منتشر شده است. مطالعه این ویژه‌نامه به داوطلبان، والدین آنها و مشاوران توصیه شده است.

نخستین نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ با تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در روز‌های پنجشنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه امسال برگزار شد. نوبت دوم آزمون سراسری نیز روز‌های ۲۱ و ۲۲ تیرماه با رقابت ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در پنج گروه آزمایشی برگزار شد.

نتیجه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به صورت کارنامه ملاک برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی از روز ۹ شهریور ۱۴۰۳ روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی https://my.sanjesh.org کارنامه خود را مشاهده کنند.

داوطلبانی که در چند نوبت آزمون سراسری سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در بیش از یک گروه آزمایشی اصلی متفاوت (گروه‌های اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) شرکت کرده‌اند باید در زمان تعیین شده اعلامی، گروه آزمایشی اصلی مورد نظر خود را برای انتخاب رشته در حساب کاربری خود تعیین می‌کردند. در غیر این‌ صورت گروه آزمایشی توسط داوطلب در زمان مقرر، گروه آزمایشی اصلی آخرین نوبت آزمون، ملاک عمل قرار گرفته است. یک داوطلب امکان انتخاب رشته را از دو گروه آزمایشی اصلی ندارد.

داوطلبانی که در دانشگاه فرهنگیان قبول شده‌اند و انصراف خود را به اداره کل آموزش و پرورش استان بومی خود در زمان مقرر ارائه نکرده‌اند، کارنامه علمی طبق مقررات برای آنان صادر نمی‌شود.

داوطلبانی که در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کرده و در زمان ثبت‌نام آزمون اعلام کرده‌اند فقط متقاضی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان هستند (چه در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته‌شده یا پذیرفته نشده باشند) و در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام نکرده‌اند، داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیستند؛ بنابراین برای آنان کارنامه ملاک انتخاب رشته تهیه نشده و اجازه انتخاب رشته در آزمون سراسری ندارند.

انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری امسال از ۱۴ شهریور آغاز شده و قرار بود به مدت پنج روز ادامه داشته باشد که تا ۲۰ شهریور تمدید شد و امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان کنکور است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.