صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در گشت مشترک بازرسی تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف خراسان رضوی، صنوف نوشت افزار سطح شهر مشهد رصد شدند.

به گزارش شهرآنیوز، در آستانه بازگشایی مدارس بازار خرید اقلام نوشت افزار داغ است. وجود تنوع کالایی و نوسانات قیمتی از عمده دلایلی که این رصد قیمتی و بُعد نظارتی را می‌طلبد.
در بازدید شهرآرانیوز به همراه گشت نظارتی امروز ۲۰ شهریور بازارکلی فروشی در مصلی مشهد رصد قیمتی شد.

عدم گران فروشی، ارائه فاکتور به مشتری و درج قیمت از عمده مواردی است که واحد‌های صنفی باید بر آن تاکید داشته باشند به طوریکه که بیشترین تخلف واحد‌های صنفی هم بر این موارد است.



مهدی اینانلو، رئیس اداره گشت‌های سیار اداره کل تعزیرات حکومتی استان در این گشت نظارتی اظهارکرد: نظارت‌های تعزیراتی استان در آستانه بازگشایی مدارس از گستردگی برخوردار است به طوریکه که چه در بحث اقلام نوشت افزار، پوشاک مدارس، شهریه مدارس و حتی نرخ سرویس دهی تاکسی مدارس همه اینها رصد نظارتی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این نظارت‌های ویژه از ۱۵ شهریور ماه شروع و تا ۱۷ مهرماه ادامه خواهد داشت و حتی ادامه دار خواهد بود افزود: صدور فاکتور معتبر از سوی اصناف یکی از مواردی است که واحد‌های صنفی باید بر آن تاکید داشته باشند. به ویژه عمده فروشان که باید در دو نسخه با مشخصات کامل ثبت فاکتور داشته باشند.

به گفته اینانلو گران‌فروشی هم تا حدود دیده می‌شود، اما عمده قیمت‌ها در رنج عرفی می‌باشند. در نمایشگاه پاییزه مشهد هم صنوف لوازم تحریر حضور دارند و  با حداقل تخفیف ۱۰ درصدی محصولات خود را عرضه می‌کنند.

رئیس اداره گشت‌های سیار اداره کل تعزیرات حکومتی استان تاکید کرد: عدم صدور فاکتور و عدم درج قیمت از عمده تخلفات صنفی می‌باشد.

وی افزود: کالای لوازم تحریر جزء لوازم به اصطلاح بند الف هستند و نرخ مصوب ندارند، اما بر اساس فاکتور خرید و سود مجاز قانونی‌شان محاسبه می‌شود و خرده فروش تا سقف ۱۵ درصد مجاز به افزایش قیمت و اگر تخلفی در این خصوص داشته باشند قطعا با آنها برخورد می‌شود.  

حمید مخلصی، نائب رئیس اتحادیه کتاب و نوشت افزار مشهد در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز تصریح کرد: قیمت کالا ها در 6 ماه گذشته ثابت بوده و هیچ تغییری نکرده است. از مردم تقاضا داریم به فروشگاه هایی که مراجعه می کنند حتما فاکتور خرید بگیرند و اگر مشکلی در قیمت بود حتما اتحادیه پیگیری خواهد کرد. در صورتیکه فروشنده به دلایل مقدور به ارائه فاکتور نبود حتما بیجک ( سندی است که فروشنده برای خریدار صادر می‌کند) دریافت کنند و در اسرع وقت قیمت ها را رصد کنند.

وی افزود: در سطح شهر رصد قیمتی در فروشگاه های ادامه دارد. با توجه به اینکه عرضه ملزومات مدرسه در این نمایشگاه صورت می گیرد، شهروندان دقت کنند که کالا ها تاریخ مصرفشان نگذشته باشد و قیمت ارائه با قیمت نمایشگاهی برابری کند.

به گفته نائب رئیس اتحادیه کتاب و نوشت افزار مشهد، تقریبا ۹۰ تا ۹۵ درصد لوازم تحریر تولید داخل است و اگر هم فروشنده عرضه کالای خارجی داشت تاکید شده حتما از جای معتبر خریداری کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.