صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات، برای خدمت لحظه‌ای از پای ننشسته و در همکاری با همه دولت‌ها برای رفع گرفتاری‌ها آستین بالا زده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار «علی‌محمد نائینی»، معاون روابط عمومی کل و سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در جمع تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد گفت: امروز همدلی و وحدت بین همه ارکان نظام برای خدمت به مردم وجود دارد.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از دوران دفاع مقدس با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات، برای خدمت به مردم لحظه‌ای از پای ننشسته و در کمک به همه دولت‌ها برای رفع گرفتاری‌ها آستین بالا زده است. تا آنجا که شهید جمهور از نهاد مقدس سپاه به عنوان صادق‌ترین نهاد در همکاری با دولت برای کمک و خدمت به مردم یاد می‌کرد.

سردار نائینی در بخش دیگری از سخنان خود، به تبیین استراتژی اندیشکده‌های غربی در مقابل نظام اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: آن‌ها معتقد هستند مهم‌ترین مؤلفه قدرت ملی، مدیریت افکار عمومی است و از سوی دیگر، تمام مراکز اندیشه‌ورز آمریکایی و اسرائیلی نیز انقلاب اسلامی ایران را تهدیدی علیه خود برمی‌شمارند.

وی افزود: اندیشه‌ورزان غربی در خصوص تهدیدآمیزبودن انقلاب اسلامی دیدگاه‌های متفاوتی دارند. برخی از آن‌ها تهدید ایران را ذاتی می‌دانند، گروه دوم ریشه تهدید را در رفتار‌های جمهوری اسلامی می‌دانند و تلاش می‌کنند با اعمال تحریم بیشتر، فشار اقتصادی، فعال‌کردن دیپلماسی و تهدیدات نظامی با آن مقابله کنند. گروه سوم ریشه تهدید را در الگوی حکمرانی براساس ولایت فقیه می‌دانند و برای تضعیف این جایگاه تلاش می‌نمایند. گروه دیگر نیز معتقدند ریشه تهدید انقلاب اسلامی، سپاه است و بر این اساس، تلاش می‌کنند با تصویرسازی و تحریف واقعیت‌ها، باور مردم درباره سپاه را مخدوش کنند.

ضرورت توجه به روایت اول

معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «مردم با تصویر سروکار دارند، نه با واقعیت‌ها»، خاطرنشان کرد: ۲۴ سال پیش، یکی از اندیشکده‌های مطرح آمریکا بیان کرد که جنگ آینده جنگ روایت‌هاست و برنده آن نیز کسی نیست که موشک بردبلند، تجهیزات و امکانات نظامی داشته باشد؛ بلکه برنده کسی است که باورپذیرترین روایت اول را به دست بیاورد؛ یعنی بر باور‌ها و افکار عمومی تسلط پیدا کرده و ذهن مخاطب را بر اساس خواست خود هدایت کند.

وی افزود: در ماجرای شهادت شهید اسماعیل هنیه، سپاه پاسداران توانست با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی صحیح افکار عمومی، روایتی درست و منطبق با واقعیت بیان کند و از همین رو، دشمن در این جریان نتوانست علیه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت عکس‌العمل نشان دهد و طرح‌های او با شکست مواجه شد.

سردار نائینی خاطرنشان کرد: تأخیر در بیان روایت، باعث می‌شود دشمن روایت اول را بازگو کرده و تصویر دلخواه خود را در افکار عمومی نقش ببندد.

وی افزود: مسئله مهم دیگر در بیان روایت، مهارت در بیان روایت است. روایت‌های رسانه‌های جریان انقلاب از انقلاب اسلامی باید جذاب، مستند، بموقع، باورپذیر، صادقانه و قابل‌فهم بوده و تناقض هم نداشته باشند؛ چراکه تناقض موجب می‌شود مرجعیت خبری از دست برود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.