صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر مرکز جهاد کشاورزی بخش رُخ شهرستان تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه سرمای زودرس پاییزی و کاهش شدید دمای محسوس به محصولات کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه خسارت وارد کرد، گفت: برآورد ریالی این خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدمحمد نجفی، مدیر مرکز جهاد کشاورزی بخش رُخ شهرستان تربت‌حیدریه اظهار کرد: به محصول ذرت در سطح ۱۵۰ هکتار ۴۰ درصد، محصول سیب‌زمینی در سطح ۷۵۰ هکتار ۳۵ درصد و گوجه فرنگی در سطح ۴۰ هکتار ۲۵ درصد، خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: در مجموع به حدود ۹۰۰ هکتار از محصولات زراعی این بخش بر اثر سرمازدگی شهریور ماه کنونی دچار خسارت شده است.

مدیر مرکز جهاد کشاورزی بخش رُخ شهرستان تربت‌حیدریه گفت: شایسته است کشاورزان با بیمه کردن محصولات کشاورزی خود ضریب ریسک یا خطر را به حداقل برسانند تا در شرایطی که خسارت حادث می‌شود از حمایت بیمه کشاورزی بهره‌مند شوند.

نجفی ادامه داد: کشاورزان به منظور پیشگیری از سرمازدگی زودرس مجدد، تا هفته آینده اقدامات لازم و توصیه‌های کارشناسان این نهاد خدماتی را در مزرعه خود اعمال کنند.

گفتنی است؛ بخش رُخ تربت‌حیدریه به مرکزیت "رباط سنگ" با ۲ هزار و ۲۲ کیلومترمربع وسعت و بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی و جمعیتی افزون بر ۳۷ هزار نفر در ۳۵ کیلومتری شمال شهرستان تربت‌حیدریه قرار دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.