صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با مسعود پزشکیان گفت: تلاش خواهیم کرد فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، در دیدار با رئیس جمهور کشورمان ضمن ابراز خوشحالی از سفر پزشکیان به این منطقه، با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد واردات این منطقه از جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: سفر جنابعالی به اقلیم کردستان عراق یک رویداد تاریخی و مهم است. ما علاقمند به گسترش روابط با ایران هستیم و امیدوارم که از این پس شاهد تسریع روند گسترش تعاملات فیمابین باشیم.

رئیس اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه مردم ما هرگز حمایت‌ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران و به خصوص فداکاری‌های شهید سلیمانی در شرایط سخت را فراموش نخواهند کرد، گفت: باور ما این است که انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و الطاف رهبر معظم انقلاب اسلامی هویت ما را احیا کرد و همواره خود را مدیون شما می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: اقلیم کردستان عراق هرگز برای ایران تهدیدی نخواهد بود، برعکس تلاش خواهیم کرد فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران باشیم.

بارزانی با اشاره به اینکه حکومت اقلیم کردستان عراق به توافق امنیتی ایران و عراق پایبند است، خاطرنشان کرد: حضور و نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به تقویت و تحکیم روابط و تعاملات اقلیم کردستان با حکومت مرکزی عراق کمک کند.

بارزانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با پزشکیان در اربیل هم مجددا تاکید کرد که اقلیم اجازه نخواهد داد از خاک کردستان عراق برای تهدید امنیت ایران استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ایران و اقلیم کردستان عراق روابط تاریخی و فرهنگی مشترکی با ایران دارند، گفت که در دیدار‌ها با پزشکیان، درباره تقویت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه امنیتی رایزنی کردیم.

بارزانی گفت که تاکید کردیم خاک اقلیم کردستان عراق، به هیچ صورتی، تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: مشکلاتی وجود دارد، اما ما قصد حل آن را داریم و اقلیم کردستان آماده تقویت روابط با ایران در همه سطوح است.

منبع: شفق نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.