صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: هم اینک ۸۰ هزار و ۱۷۷ بیمار خاص و صعب العلاج در استان خراسان رضوی نشان‌دار شده اند و از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج بهره‌مند هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد وجدانی افزود:از این تعداد بیمار خاص و صعب العلاج نشان دار شده، ۴۲ هزار و ۹۴۲ نفر مربوط به شهر مشهد هستند.

وی ادامه داد: سقف مبلغ سرانه سالانه قابل پرداخت در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج امسال نسبت به سال گذشته تا ۴۰ درصد افزایش یافته است یعنی سال گذشته مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان سرانه سالانه برای درمان بیماران خاص و صعب العلاج در این صندوق بیمه سلامت پرداخت می‌شد که این مبلغ، اکنون تا سقف ۷۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

او اضافه کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج سال ۱۴۰۱ تاسیس شد که از زمان آغاز فعالیت این صندوق تا کنون در مجموع، ۱۱۷ دسته بیماری خاص و صعب العلاج زیر پوشش این صندوق قرار گرفته است که هدف از این اقدام، کمک به بیماران خاص و جبران هزینه‌های سرسام آور و هنگفت درمان این بیماری‌هاست.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: طبق اساسنامه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، بیمه شدگان زیر پوشش سازمان‌های بیمه‌گر که به این دسته از بیماری ها مبتلا شده‌اند با تشکیل پرونده و نشان دار شدن می‌توانند از مزایای این صندوق بهره‌ مند شوند.

وجدانی افزود:از زمان تاسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج تا کنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال برای بیش از ۹۶۲ هزار و ۵۰ مورد مراجعه این بیماران به مراکز درمانی پرداخت شده است.

وی ادامه داد:بیمه سلامت خراسان رضوی دارای چهار صندوق شامل صندوق روستاییان و عشایر، صندوق ایرانیان، صندوق کارمندان و صندوق سایر اقشار است و سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را زیر پوشش دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.