صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناسان سازمان ملل ضمن محکومیت افزایش خشونت، ارعاب و ایجاد مانع برای خبرنگارانی را که در کرانه باختری اشغالی کار می کنند، خواستار توقف آن شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، کارشناسان سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی گفتند: «ما شدیداً حملات و آزار و اذیت خبرنگاران در کرانه باختری اشغالی را محکوم می‌کنیم. این اقدامات چیزی جز تلاش‌های خام ارتش اسرائیل برای جلوگیری از گزارش‌های مستقل درباره جنایات جنگی احتمالی نیست.»

این کارشناسان که با آزار و اذیت مواجه بوده اند شامل ایرنه خان، گزارشگر ویژه در مورد حق آزادی عقیده و بیان، و فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین فلسطین اشغالی از سال ۱۹۶۷ است.

این افراد اعلام کرده اند که در حداقل سه حادثه در ماه سپتامبر در جنین و تولکرم، نیرو‌های اسرائیلی هنگام گزارش در مورد حملات نظامی و تلفات غیرنظامیان به خبرنگاران یا خودرو‌های آنها تیراندازی کردند.

در نتیجه، حداقل چهار خبرنگار مجروح شدند، حتی با وجود اینکه تعدادی از آنها ژاکت‌های "خبرنگاری" مشخص بر تن داشتند.

گفته کارشناسان سازمان ملل، بسیار نگران‌کننده است که سربازان اسرائیلی مانند آنچه در غزه انجام می‌دهند در کرانه باختری نیز به تهدید خبرنگاران ادامه می‌دهند که این برخلاف قوانین بین المللی است.

رسانه‌های خارجی همچنان از دسترسی به غزه محروم هستند و اکنون امنیت آنها در کرانه باختری نیز به‌طور جدی در معرض تهدید قرار گرفته است که مانع کار روزنامه‌نگاری آنها شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.