صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اورژانس عدالتیان مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی امام رضا (ع) با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، تعیین تکلیف بیمار دراورزانس‌های کشور باید کمتر از ۶ ساعت باشد، گفت: در اورژانس عدالتیان این قانون تقریبا اجرا می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی فروغیان متخصص طب اورژانس و رئیس اورژانس عدالتیان مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی امام رضا (ع) با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل ابلاغی وزارتخانه به اورژانس‌ها در کشور تعیین تکلیف بیمار از زمان مراجعه تا ترخیص یا بستری باید کمتر ۶ ساعت طول بکشد، اظهار کرد: با توجه به ماهیت ورودی بیمار در بیمارستان امام رضا (ع) که حجم بالایی از مردم استان‌های اطراف در کنار بیماران خراسان رضوی را شامل می‌شود، سعی کردیم نزدیک به کمتر از ۶ ساعت تعیین تکلیف بیمار را در اورژانس را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه عمدتا بیماران به خاطر داشتن بیمار‌های مختلف زمینه‌ای یا انجام اقدامات تشخیصی مختلف ممکن است بیشتر از ۶ ساعت تعیین تکلیف شوند، یادآور شد: براساس شاخص‌های تعیین تکلیف بیماران در مراکز درمانی آموزشی براساس دستورالعمل وزارت بهداشت این شاخص هم اکنون در اورژانس عدالتیان ۱/۸۵ درصد بوده که میزان قابل قبولی طبق استاندارد‌های وزارت بهداشت می‌باشد.

فروغیان ادامه داد: تعداد تخت مصوب و استاندارد از وزارت بهداشت در اورژانس عدالتیان ۴۷ تخت است، البته با توجه به ورودی زیاد بیماران در بخش داخلی، اکثرا دو برابر بیمار نسبت به تعداد تخت‌ها یعنی بین ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار در اورژانس عدالتیان داریم و این موضوع در بازه‌های شلوغ سال به ۱۲۰ بیمار نیز ممکن است برسد.

رئیس اورژانس عدالتیان مجتمع آموزشی گفت: از ۱۴۰۱ تاکنون و بعد از کاهش شیوع کرونا، هر سال مراجعه بیماران به اورژانس عدالتیان ۲۰ درصد افزایش داشته است، به طوری که هم اکنون روزانه ۴۴۰ تا ۴۵۰ بیمار به اورژانس عدالتیان مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اکثریت بیماران در ۶ ماه اول سال برای مشکلاتی در حوزه گوارش، داخلی ژنرال (نیاز به فوق تخصص نداشته باشند) و عفونی به اورژانس عدالتیان مراجعه می‌کنند، علت حجم بالای بیماران گوارشی را نیاز به خدمات فوق تخصصی این بیماران در مرکز امام رضا (ع) و قائم (عج) عنوان کرد.

رئیس اورژانس عدالتیان تصریح کرد: همچنین علاوه بر اینکه در بخش‌های پشتیبان داخلی بیمارستان امام رضا (ع) ۲۰ تخت سال گذشته اضافه شد، این بخش پشتیبان از بخش آموزشی خارج شد تا در تعیین تکلیف بیماران تسهیل ایجاد شود.

فروغیان با اشاره به اضافه شدن دو متخصص داخلی برای ویزیت بیماران در اورژانس عدالتیان، از اضافه شدن یک متخصص بیماری‌های عفونی و یک فوق تخصص بیماری‌های گوارش در بخش‌های مربوطه اورژانس عدالتیان خبر داد و گفت: این متخصصان علاوه بر گروه هیئت علمی این بخش‌ها با اورژانس همکاری می‌کنند، زیرا حجم بیماران مراجعه کننده در این بخش بسیار بالا است.

وی یاداور شد: همچنین، این مرکز متخصص رادیولوژی در بخش سونوگرافی و متخصصین قلب در بخش اکوکاردیوگرافی اضافه نموده که خدمات درمانی بیماران تسهیل یابد.

رئیس اورژانس عدالتیان از مردم خواست برای ویزیت و درمان اولیه که به اورژانس نیاز پیدا می‌کنند به اورژانس‌های فعال و درمانگاه‌های اورژانس در سطح شهر مراجعه کنند و اگر پزشک صلاح دانست در مرحله بعد به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند در ادامه افزود: این موضوع باعث می‌شود تا همکاران ما در اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) وقت بیشتری برای درمان بیماری‌های پیچیده مراجعه کنندگان پیدا کنند.

منبع: بیمارستان امام رضا (ع) مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.