صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معمای صلاح در لیورپول

  • کد خبر: ۲۵۰۶۷۲
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
لیورپول در حالی باید از ساعت ۱۷:۳۰ شنبه، ۲۴ شهریور در آغاز هفته چهارم لیگ برتر انگلیس میزبان ناتینگهام فارست باشد که به نظر می‌رسد آنها توانسته‌اند اصلی‌ترین چالش این فصلشان، یعنی تغییر سرمربی و جدایی یورگن کلوپ از آنفیلد پس از ۹ سال را با موفقیت پشت سر بگذارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ۳ پیروزی در ۳ هفته گذشته، مخصوصا برد راحت آنها برابر منچستریونایتد در اولدترافورد نشان داد که آرنه اسلوت، سرمربی هلندی تازه آنها به خوبی می‌تواند از پس مسئولیت سنگین جانشینی کلوپ برآید.

با این همه، آنها حالا با چالشی مهم‌تر، یعنی به پایان رسیدن قرارداد چند ستاره‌شان در انتهای این فصل و احتمال رفتن آنها به صورت رایگان از آنفیلد روبه‌رو هستند. ترنت الکساندر آرنولد، ویرجیل فن‌دایک، و مهم‌تر از همه محمد صلاح، ستاره‌هایی هستند که تمدید با آنها به دردسر بزرگی برای مدیران لیورپول تبدیل شده است. آنها در نقل و انتقالات تابستانی فرصت این را داشتند که ستاره مصری خود را با مبلغی هنگفت به لیگ عربستان منتقل کنند، اما این جابه‌جایی در نهایت به سرانجام نرسید تا حالا سرنوشت صلاح به معمای بزرگ هواداران لیورپول تبدیل شود.

روز‌های درخشان ستاره مصری ادامه دارد

صلاح تا به امروز ثابت کرده که یکی از بهترین خرید‌های تاریخ لیگ برتر است. پس از ورود به آنفیلد در تابستان‌۲۰۱۷، خرید ۵۶ میلیون دلاری لیورپولی‌ها نقش اول آنها در کسب تمام جام‌ها و افتخارات ممکن بوده است. این مهاجم ۳۲ ساله در ۳ بازی گذشته خود در لیگ برتر ۳ گل و ۳ پاس گل را ثبت کرده است تا مدیران باشگاه حالا بیشتر از قبل با فشار هواداران برای تمدید قرارداد او روبه‌رو باشند.

البته وضعیت صلاح در آنفیلد منحصر به فرد نیست و ستاره انگلیسی لیورپول یعنی ترنت الکساندر آرنولد و همچنین کاپیتانشان، یعنی ویرجیل ون دایک نیز در پایان فصل به پایان قرارداد خود با لیورپول می‌رسند. مسئله باورنکردنی اینجاست که در این شرایط هیچ نشانه‌ای از تلاش مدیران باشگاه برای تمدید با این ستاره‌ها به چشم نمی‌خورد.

در مورد صلاح، او پس از گلزنی در پیروزی ۳-۰ لیورپول در مقابل منچستریونایتد، فاش کرد که هیچ کس از باشگاه حتی در مورد قرارداد جدید با او صحبت نکرده است. البته فن‌دایک ۳۳ ساله و صلاح ۳۲ ساله، مسن‌ترین بازیکنان ترکیب لیورپول هستند و بی‌میلی مدیران این تیم برای تمدید قرارداد بلندمدت با این دو بازیکن تا حدودی قابل درک است. آنها تجربه تمدید چهارساله در سال ۲۰۲۱ با جردن هندرسون را پیش روی خود دارند، هافبکی که در زمان تمدید ۳۰ ساله بود، اما به سرعت افت کرد و در نهایت لیورپول خوش‌شانس بود که تابستان فصل پیش توانست او را به الاتفاق عربستان بفروشد. با این همه ماجرای فرعون مصری آنفیلد، برای هواداران متفاوت از هر بازیکن دیگری به نظر می‌رسد.

۲ گزینه پیش پای مدیران لیورپول

اگر مدیران لیورپول تمایلی برای تمدید با ستاره مصری تیمشان نداشتند، باید در پنجره نقل و انتقالات تابستانی و پس از رسیدن پیشنهاد دویست‌میلیون دلاری از عربستان، تمام تلاش خود را به‌کار می‌گرفتند. در عوض آنها تقریبا هیچ کاری در این زمینه نکردند تا حالا تنها دوگزینه را پیش روی خود ببینند. صلاح بدون شک دست بالاتر را در مذاکره با باشگاه دارد و با توجه به روز‌های درخشانی که این مهاجم در ۳۲‌سالگی تجربه می‌کند، مالکان لیورپول یا باید تن به تمدید قرارداد بلندمدت با او بدهند یا در پایان فصل شاهد خروج رایگان یکی از اصلی‌ترین ستاره‌های تاریخ باشگاهشان از آنفیلد باشند. گزینه دوم به‌وضوح خشم هواداران را به همراه خواهد داشت و صلاح هم با دانستن این موضوع، مدتی پیش از احتمال ترک لیورپول در تابستان آینده گفت تا فشار را روی مدیران باشگاه برای تمدید قراردادش حداقل برای دو فصل دیگر بیشتر کند.

بنابراین، لیورپول خود را در وضعیت بسیار بدی قرار داده است. با توجه به اینکه صلاح با درخشش خود در همین شروع لیگ بار دیگر امید اصلی آنها برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر در این فصل است، تقریبا هیچ شانسی برای مدیران باشگاه وجود ندارد که حتی در پنجره نقل‌و‌انتقالات زمستانی هم به فروش او و کسب درآمدی حداقلی از انتقال ستاره مصری فکر کنند.

همچنین لیورپولی‌ها به‌خوبی می‌دانند که در صورت جدایی صلاح، هیچ گزینه جایگزینی به کیفیت او در اختیار ندارند و به نظر می‌رسد که تمدید با شرایط موردنظر ستاره مصری، منطقی‌ترین راهکار پیش روی مدیران لیورپول به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.