صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر دفاع آمریکا: تهدید ایران جدی است و باید آماده باشیم

  • کد خبر: ۲۵۰۷۱۰
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد تهدید ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی را باید جدی گرفت و «لازم است که ما و اسرائیل همچنان آماده باشیم».

به گزارش شهرآرانیوز، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز جمعه و درباره خروج ناو هواپیمابر «یو. اس. اس تئودور روزولت» از غرب آسیا و اینکه آیا این موضوع به این معنی است که دیگر تهدید از ناحیه ایران وجود ندارد؟ گفت: این اقدام به آن معنا نیست که تهدیدی از سوی ایران وجود ندارد و ما دیگر نباید نگران باشیم. من فکر می‌کنم وقتی آنها قصد خود را برای انجام کاری بیان می‌کنند، چه امروز و چه در آینده، باید حرف آنها را قبول کنید؛ بنابراین فکر می‌کنم آماده ماندن مهم است، به‌ویژه برای اسرائیل که در حالت آماده بماند.

او افزود: همان‌طور که گفته‌ایم، ما آنچه را که لازم است برای ادامه کمک به اسرائیل برای محافظت از خود انجام خواهیم داد. اما شما باید به خاطر داشته باشید که هنوز یک ناو هواپیمابر در منطقه داریم و همچنان توانایی‌های زیادی در منطقه داریم. من می‌دانم که شما هر روز آنچه را که آنجاست، دنبال می‌کنید.

روز پنجشنبه رسانه آمریکایی آسوشیتدپرس از خروج ناو هواپیمابر روزولت از غرب آسیا خبر داد.

مقامات آمریکایی گفتند همزمان با بازگشت ناو هواپیمابر تئودور روزولت به آمریکا، مأموریت ۲ فروند ناو هواپیمابر مستقر این کشور در غرب آسیا پایان یافته و درحال بازگشت به این کشور هستند.

آستین که در پایگاه هوایی «مکسول» در آلاباما با خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره پاسخ ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس در تهران و ظرفیت‌های ایالات متحده در منطقه اظهار داشت: مساله فقط توانایی حضور در آنجا نیست. این، پیام‌های مرتبط با آن است. این، مشارکت فعال رهبران است. این، اطمینان از این است که همان‌طور که برای مدیریت بحران تلاش می‌کنیم، باید از هر دو طرف ماجرا اطمینان حاصل کنیم که اجازه نمی‌دهیم چیزی به‌طور غیر ضروری از کنترل خارج شود.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره چونگی همکاری‌های نظامی پکن و مسکو که بیشتر از طریق ارسال تجهیزات با کاربرد دوگانه از سوی چین است، تا حمایت مستقیم تسلیحاتی تصریح کرد: وضعیت قرار گرفتن نیرو‌ها مهم است. در برخی موارد ایران نیز می‌تواند همه چیز را ببیند، همه توانایی‌ها یا بسیاری از قابلیت‌هایی را که ما در اختیار داریم. در بسیاری از موارد، نمی‌توانند. بنابراین، از نظر میزان پشتیبانی جمهوری خلق چین از روسیه، شاهد افزایش این حمایت‌ها بوده‌ایم.

وزیر دفاع آمریکا خاطر نشان کرد: ما شاهد ارسال مستقیم میلیون‌ها تن مهمات و تسلیحات به روسیه نیستیم، اما با ادامه تلاش شرکت‌ها برای دور زدن تحریم‌ها، شاهد افزایش این‌گونه تلاش‌ها هستیم، این نوع تلاش‌ها در آنجا افزایش می‌یابد. چیزی که ما به تماشای آن ادامه خواهیم داد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.