صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان نقشه برداری گفت: متاسفانه ۶۰ درصد دعاوی حقوقی در حوزه املاک مربوط به اسناد عادی است و اسناد عادی و غیررسمی منشا فساد شده اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیدرضا بابایی در همایش روز مهندس نقشه بردار سازمان ثبت و اسناد کشور گفت: رویکرد قانون گذار نسبت به موضوع نقشه برداری تغییر کرده است و در عموم تنظیم به اسناد رسمی بسیار جدی شده است.

رئیس سازمان نقشه برداری به کمبود نیروی انسانی و نقشه بردار اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی ما برای تعیین و تکلیف و سندی شدن اراضی و املاک کافی نیست.

وی به موضوع استفاده از فناوری‌های جدید برای رسمی شدن سند و نقشه برداری تاکید کرد و گفت: باید از اسناد عادی فاصله بگیریم.

بابایی تاکید کرد: متاسفانه ۶۰ درصد دعاوی حقوقی در حوزه املاک مربوط به اسناد عادی است و اسناد عادی و غیررسمی منشا فساد شده اند.

وی بر تثبیت مالکیت و تسهیل در فرایند صدور سند تاکید کرد و گفت: تثبیت سند و سنددار شدن اراضی و املاک مهم‌ترین روش برای جلوگیری از کلاهبرداری وفساد خواهد بود.

به گفته رئیس سازمان نقشه برداری، سودجویی از اسناد عادی یا قولنامه‌ای راحت‌ترین شیوه برای کلاهبرداری و افزایش دعاوی قضایی شده است صدور اسناد رسمی می‌تواند در کاهش اطاله دادرسی بسیار موثر باشد.

وی بر صدور رای صریح و قاطع از سوی نقشه برداران در حل مناقشات قضایی و حقوقی تاکید کرد و افزود: نقشه برداران باید به قضات در حل پرونده‌ها کمک کرده و با بررسی اسناد آرای قاطع و فاقد شبه ارائه کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.